صفحه اصلی / استان ها / کردستان / نبود امکانات، علت جانباختن ۴ نفر در آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان است
نبود امکانات، علت جانباختن ۴ نفر در آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان:

نبود امکانات، علت جانباختن ۴ نفر در آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان است

مدیرکل حفاظت از محیط ‌یست استان کردستان گفت: آتش‌سوزی مریوان در نوع خود بسیار وسیع و گسترده بوده و علت قربانی شدن ۴ نفر در آتش‌سوزی‌ها نتیجه استفاده از امکانات قدیمی و تکیه بر نیروی انسانی برای انجام اطفاء حریق است.

آتش سوزی در جنگل‌های بلوط

به گزارش کسب و کار نیوز، «فریبا رضایی» امروز(۶شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: آتش‌سوزی مریوان در نوع خود بزرگترین آتش‌سوزی در دهه اخیر بوده است و متأسفانه تعداد ۲ نفر از نیروهای جنگلبانی و ۲ نفر از فعالین محیط‌زیستی در این حادثه جان باختند.

وی افزود: علت قربانی شدن این ۴ نفر در آتش‌سوزی‌ها نتیجه استفاده از امکانات قدیمی و تکیه بر نیروی انسانی برای انجام اطفاء حریق بوده و این در حالی است که امروزه امکانات بسیاری همچون بالگرد آب پاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی وجود دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کردستان با تأکید بر استفاده به موقع از بالگرد آبپاش تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی جای سئوال دارد که چرا هنوز دسترسی به بالگرد آبپاش به خصوص در مواقع طلایی حریق وجود ندارد که این امر می‌تواند نقش مهمی را در خاموش کردن آتش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نبود بودجه و امکانات در سازمان جنگل‌ها و مراتع باعث شده که بالگرد آبپاش در مراتعی که مالکیت آن‌ها به دست این سازمان بوده است حضور نداشته باشد.

رضایی ادامه داد: در ساعات اولیه آتش‌سوزی از همه امکانات خود برای کمک به نیروهای منابع طبیعی حاضر در عرصه‌های گرفتار حریق استفاده کردیم و از نیروهای ارتش نیز برای همکاری در اطفاء حریق از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست دعوت شد.

وی خاطرنشان کرد: از همه امکانات غرب کشور برای اطفاء حریق مریوان استفاده کردیم و نیروهای سهیم در خاموش کردن آتش تا ساعات پایانی روز قبل درگیر اطفاء حریق به صورت کامل بوده‌اند.

پیگیر کنترل فاضلاب ورودی به سد قشلاق هستیم

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست کردستان، با اشاره به پیگیری این سازمان برای کنترل فاضلاب روستاهای حاشیه سد قشلاق گفت: از سال ۹۲ پیگیر این کار بوده‌ایم و عدم اتمام ساماندهی توسط آبفار که وظیفه ساماندهی فاضلاب روستایی را برعهده دارد قطعاً ناشی از کمبود اعتبارات بوده است.

وی اظهار کرد: طبق تحقیقی که ما از امور آب انجام دادیم با وجود این مسأله مشکلی برای آب سد قشلاق پیش نمی‌آید و تصفیه‌خانه سنندج نیز بهترین امکانات را برای پایش آلودگی آب در اختیار دارد.

حجم زیادی از فاضلاب ورودی به دریاچه زریوار کنترل شده است

رضایی با بیان کارهای انجام شده در کارگروه نجات بخشی تالاب زریوار افزود: به‌عنوان دبیر این کارگروه درخواست دایر کردن دفتری برای این کارگروه در استانداری شدم، اما با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و مکانی این مهم محقق نشد.

وی در خصوص کارهای انجام شده در حوزه فنی این کارگروه تصریح کرد: در حوزه فنی کارگروه ما اقدام به انسداد و انتقال به کلکتور اصلی فاضلاب ۷ روستای اطراف دریاچه زریوار کرده‌ایم که هم‌اکنون تنها کار ساماندهی فاضلاب ۳ روستا ناتمام است.

احداث مدرسه سبز برای اولین بار در مریوان

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کردستان با اشاره به احداث مدرسه سبز در شهرستان مریوان گفت: مدرسه سبز برای نخستین بار و با تفاهم میان سازمان حفاظت از محیط‌زیست و آموزش و پرورش و با بودجه دولتی احداث شد.

وی یادآور شد: هرچند که اعتبار این پروژه کم بود اما با جامعه هدف ۵۰۰۰ نفری دانش‌آموز مواجه بودیم که با تلاش مدرسین متخصص ۹ سرفصل را به دانش‌آموزان آموزش داده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.