صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / قاضی خطاب به ۱۹ متهم به توزیع‌ غیر قانونی ارز: دل دشمن را شاد کردید

قاضی خطاب به ۱۹ متهم به توزیع‌ غیر قانونی ارز: دل دشمن را شاد کردید

رییس شعبه دودادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی خطاب به ۱۹ متهم به توزیع‌ غیر قانونی ارز گفت: این کار شما اولا به مردم لطما وارد می‌کند و ثانیا دشمن را شاد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز حجت‌الاسلام احمد زرگر در آغاز اولین جلسه دادگاه ۱۹ متهم به توزیع غیرقانونی ارز که صبح امروز در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۹ تن از متهمین اخلال در نظام اقتصادی است و امروز ما در ارتباط با عزیزانی که در رابطه با توزیع غیرمجاز ارز با شگردهایی که شما بهتر از من می‌دانید فعالیت داشتند تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد متهمین ۱۹ نفر است و ارزش ریالی فعالیتی که باعث شده نظام ارزی کشور لطمه وارد شود بر اساس آمار دقیق پرونده‌ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان است یعنی هر کدام از شما خبر نداشتید دیگرانی هم هستند و این مجموعه ۲۵۰۰ میلیون تومان ارز که می‌توانست برای برای آذوقه و معیشت مردم خرج شود را برای آدم‌هایی که برایشان کار می‌کردید خرج کردید.

وی افزود: این حرکت شما اولا به مردم لطما وارد می‌کند و ثانیا دشمن را شاد کرده است.

در ادامه حسینی نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست پرداخت.

او اتهام این افراد را شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی دلار به صورت صوری و با استفاده از کارت‌های ملی اشخاص مختلف ذکر کرد و گفت: لازم می‌دانم توضیح دام که پرونده نسبت‌ به برخی متهمان که عمدتا شامل صرافی‌هایی است که با آنها همکار داشتند در دادسرا مفتوح است و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

پس از پایان قرائت کیفرخواست، قاضی دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: ان‌شاءالله به تدریج از هفته آینده عزیزان با حضور وکلا دعوت می‌شوند و به پرونده تک تک متهمین رسیدگی خواهد شد.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.