صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صادرات ۷۷۰ میلیون دلاری شرکتهای پارکی
صادرات ۷۷۰ میلیون دلاری شرکتهای پارکی

صادرات ۷۷۰ میلیون دلاری شرکتهای پارکی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از صادرات 770 میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری از سال 91 تا 96 خبر دادو افزود: بازار محصولات دانش‌بنیان به وسعت بازارهای جهانی است و لازم است توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های بین‌المللی معرفی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  دکتر مسعود برومند در نشست خبری امروز با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان در دنیا عمر طولانی ندارد، اظهار کرد: اگرچه اقتصاد دانش‌بنیان دارای ادبیات ساده‌ای است، ولی پیچیدگی‌هایی به‌ویژه در حوزه‌های انسجام بخشی میان همه عوامل و سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه خلاقیت دارد.

وی ادامه داد: از این رو شاهد حضور شرکتهای کوچک و بزرگ در مراکز علمی و تحقیقاتی هستیم، به گونه‌ای که در سال ۹۱ تعداد ۱۳۱ مرکز رشد در کشور ایجاد شد که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۷۴ و در پایان سال ۹۶ به ۱۹۳ مرکز افزایش یافت.

برومند با بیان این که تعداد پارک‌های علم و فناوری از ۳۳ پارک به ۴۳ پارک در سال ۹۵ افزایش یافت، اظهار کرد: در این پارک‌ها ۱۹ هزار واحد فناور ایجاد شده، ضمن آنکه ۴۲ هزار نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

معاون فناوری وزیر علوم میزان فروش شرکت‌های مستقر در پارک‌ها را در سال ۱۳۹۱، ۱۷۱ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: میزان فروش در سال ۱۳۹۷ تاکنون به بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان بالغ شده است.

برومند تعداد علام تجاری ثبت‌شده در سال ۹۲ را ۴۳ مورد دانست که این تعداد در سال ۹۶ به ۳۷۷ مورد رسیده است و ادامه داد: میزان صادرات این شرکت‌ها از سال ۹۱ تا پایان ۹۶ بالغ بر ۷۷۰ میلیون دلار شده است و در طی این مدت ۱۵ هزار میلیارد تومان فروش رخ داده است.

این مقام مسوول، میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل در پارک‌ها را ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه این میزان در صنایع سنتی بسیار بیشتر است، اضافه کرد: با این اعداد باید بپذیریم که یکی از راهبردهای اصلی کشور توسعه کسب‌وکارهای کارآفرینی و تجاری‌سازی فناوری است و ما نیز در وزارت علوم به این امر قائلیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP 2018) برگزاری آن را فرصتی برای توسعه تعاملات بین‌المللی دانست و افزود: بازار شرکت‌های دانش‌بنیان به اندازه جهان است و در شرایط امروزی این رویداد بهترین فرصت برای معرفی توامندی‌های داخلی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.