صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تاماش آیان: از برخی روسای فدراسیونهای وزنه‌برداری ناراحتم

تاماش آیان: از برخی روسای فدراسیونهای وزنه‌برداری ناراحتم

رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد که به ادامه حضور این ورزش در برنامه المپیک خوش بین است.

تاماش آیان

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت  Inside the games، تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد به حضور وزنه‌برداری در برنامه المپیک خوش بین است اما از عملکرد برخی از مدیران وزنه‌برداری در کشورهای مختلف ناراضی است.

به دلیل وجود دوپینگ زیاد در ورزش وزنه‌برداری، کمیته بین‌المللی المپیک فعلا به صورت موقت این ورزش را در برنامه  المپیک ۲۰۲۴ قرار داده است. شرط حضور وزنه‌برداری در  المپیک رضایت IOC از تلاش‌های مسئولان در این ورزش برای مبارزه با دوپینگ است.

البته در ماه جولای هیات اجرایی IOC اعلام کرده است از پیشرفت‌هایی که در وزنه‌برداری صورت گرفته رضایت دارد اما همچنان حضور وزنه‌برداری در برنامه  المپیک ۲۰۲۴ موقتی است.

تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز اعلام کرد که نسبت به آینده ورزش وزنه‌برداری خوش بین است. او در این باره، اظهار کرد: من خوش بین هستم که وزنه‌برداری در  المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ حضور داشته باشد اما این ورزش باید پاک باشد و خوشحال هستم که IOC در کنار ما ایستاده است. من زندگی خودم را وقف وزنه‌برداری پاک کرده‌ام اما بدون کمک‌های IOC نمی‌توانم این کار را انجام دهم.  اخطار IOC به ما درس خوبی داد. من با آنها موافق هستم که فقط ورزش‌های پاک باید در برنامه  المپیک باشد.

تاماش آیان در ادامه‌ اعلام کرد که از مسئولان فدراسیون‌های وقت کشورها ناراحت است. رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره گفت‌: متاسفم  که این را می گویم. مسئولان برخی از کشورها که نام آنها را نمی برم از ورزشکاران خود خواسته اند که مواد ممنوعه مصرف کنند ، زیرا برای آنها نتیجه‌ از همه چیز مهم‌تر است. می دانم که  برخی از افراد ناراحت شدند که به آنها گفتم مصرف مواد ممنوعه را ترک کنند. شاید برخی از دوستان خوبم را به این دلیل از دست داده باشم اما ترجیح می‌دهم که مدیری باشم که عادل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.