صفحه اصلی / استان ها / ایلام / استفاده از مدل توسعه اقتصادی منطقه‌ای مبتنی بر مزیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام
استفاده از مدل توسعه اقتصادی منطقه‌ای مبتنی بر مزیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام

استفاده از مدل توسعه اقتصادی منطقه‌ای مبتنی بر مزیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان باید مدل توسعه اقتصادی منطقه‌ای مبتنی برمزیت‌های موجود باشد.

دارایی

به گزارش کسب و کار نیوز، « مرتضی دارایی» در نشست خبری اظهار کرد: استان ایلام دارای ۵۳۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط دارای پروانه بهره‌برداری است که ۵۰ درصد آن در نواحی شهرک‌های صنعتی فعال هستند.

وی با بیان این‌که ۱۵ شهرک در ناحیه صنعتی مصوب در ایلام وجود دارد و ۲ ناحیه صنعتی جدید در بخش «آسمان‌آباد» شهرستان «چرداول» و بخش «کارزان» شهرستان «سیروان» در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شده است، تصریح کرد:  برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان باید مدل توسعه اقتصادی منطقه‌ای مبتنی بر مزیت‌های موجود باشد و در حوزه صنعت، نفت و گاز مزایای بسیاری در استان وجود دارد که اگر این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذار معرفی شود زمینه ورود بیشتر این افراد به استان فراهم خواهد شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام با تأکید بر نقش موثر صنایع متوسط کوچک در ایجاد اشتغال، ادامه داد: شاخص کشور از نظر فضای کسب و کار مناسب نیست هر چند از رتبه ۱۳۰ به ۱۲۰ رسیده‌ایم باید این شاخص‌ها را با برطرف کردن موانع و رونق و اشتغال روستایی بهبود بخشیم .

دارایی با بیان این‌که ۹۰ درصد صنعت کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که برای اثربخشی بیشتر باید مدلی برای توسعه آن‌ها ارائه شود در غیر این صورت قدرت صادرات ندارند، گفت:  در این زمینه نیز قوانین خوبی از طرف دولت مصوب شده است.

دارایی آموزش کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی به استان‌های دیگر برای کسب تجربه و حضور مدیران واحدهای صنعتی درنمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را از جمله برنامه‌های این شرکت دانست و گفت: در بخش زیرساخت‌های نواحی صنعتی استان، گازرسانی به ۸ شهرک صنعتی انجام شده هم‌چنین ساختمان کسب و کار نیز از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسیده است .

وی با بیان این‌که صادرات برای واحدهای صنعتی کوچک دشوار است، تصریح کرد: تأمین مالی صنایع کوچک و متوسط بسیار مهم  است و باید علاوه‌بر بانک‌ها از فرا بورس، هلدینگ، شرکت‌های ریسک‌پذیر و صندوق‌های حمایتی برای تأمین مالی آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.