صفحه اصلی / استان ها / کرمان / استان کرمان در تصادفات منجر به جرح و فوت چه رتبه‌ای دارد؟

استان کرمان در تصادفات منجر به جرح و فوت چه رتبه‌ای دارد؟

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان با حدود 1100 فوتی و ۱۵ هزار مجروح رتبه ۴ آمار فوتی و رتبه ۸ آمار جرحی تصادف در کشور را دارد که متاسفانه این آمار در چند سال اخیر رو به افزایش بوده و مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان کرمان در کاهش تصادفات رانندگی موثر نبوده است.

تصادف خودرو

به گزارش کسب و کار نیوز، “یدالله موحد” اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی آثار زیان بار مالی، اقتصادی، روانی و اجتماعی به همراه دارد و به دنبال آن هزینه‌های بسیار سنگینی به بودجه کشور و استان تحمیل می کند که این مبلغ را می توان به جای صرف در امر تصادفات رانندگی در بخش عمران و آبادانی  هزینه کرد.

 وی افزود : صندوق تامین خسارت‌های بدنی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که از سال ۹۵ در استان کرمان شروع به کار کرده است مسئول حمایت از قربانیان و زیان دیدگان حوادث رانندگی و پرداخت خسارت های بدنی آنان در موارد مشخص مانند فقدان یا انقضاء بیمه نامه، بطلان قرارداد بیمه، تعلیق تامین بیمه گر، فرار کردن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا ورشکستگی بیمه گر است.

 این مقام ارشد  قضایی در استان کرمان با اشاره به گزارش مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور افزود: این صندوق در در چند سال اخیر با تلاش مستمر توانسته  اقدامات خوبی درزمینه بازنگری فرآیندهای اجرایی، تاسیس شعبه در سطح استان ها، پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکن، فرهنگ سازی در حوزه تصادفات رانندگی از طریق اجرای دو طرح جامعه کشوری طرح پوشش بیمه ای موتورسیکلت سواران و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه و همچنین اقدامات گسترده ای در حوزه صیانت از منابع صندوق  را در کشور و استان کرمان انجام دهد.

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ملاحظه دقیق آمار و اطلاعات ارائه شده و احصاء سایر مستندات از نهادهای متولی امر در استان، باید  مهم ترین دلایل بروز تصادفات رانندگی بررسی شود و برنامه جامع و راهبردی جهت کاهش تصادفات رانندگی در استان تدوین شود.

رئیس شورای قضائی استان به آمار اعلام شده از این صندوق اشاره کرد و افزود: صندوق تامین خسارت های بدنی در استان کرمان در سال ۹۵ به تعداد ۷۷۱ زیان دیده مبلغ ۵۳۷ میلیارد ریال، در سال ۹۶ به ۷۱۹ زیان دیده مبلغ ۵۰۷ میلیارد ریال و در سه ماهه اول  سال ۹۷ به ۱۳۷ زیان دیده مبلغ ۸۸ میلیارد ریال  خسارت پرداخت کرده است.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: به طور کلی در ۴ سال اخیر اقدامات صندوق سبب آزادی و یا جلوگیری از زندانی شدن حدود ۲۸ هزار نفر از زندانیان غیرعمد در سراسر کشور شده است که علاوه بر موضوعات اقتصادی آثار اجتماعی و روانی بسیار مناسبی را به همراه داشته و در خصوص اجرای تکلیف محوله در قانون به این صندوق در چند سال اخیر موثر عمل کرده است .

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اظهار کرد: تعداد متوفیات ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به مرکز پزشکی قانونی استان کرمان در سال ۹۶ برحسب محل وقوع و مطابق با تعریف کمیسیون ایمنی راه های کشور تعداد ۱۰۹۹ نفر اعلام شده است که این آمار نسبت به سال ۹۵ که ۹۲۰ نفر اعلام شده ۱۹٫۵ درصد رشد داشته است.

موحد به محل وقوع تصادف های منجر به فوت در سال ۹۶ در کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آمار متوفیات ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۶ تعداد ۱۰۹۹ نفر اعلام شده است این آمار نسبت به محل وقوع تصادفات به صورت ۲۳۸ نفر درون شهری، ۷۶۰ نفر برون شهری و ۱۰۰ نفر در جاده های روستایی اتفاق افتاده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان خطرنشان کرد: استان کرمان در سال ۹۶ در مقایسه با سایر استان های کشور بعد از فارس، تهران و خراسان رضوی رتبه چهارم تعداد متوفیات ناشی از حوادث رانندگی را داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.