چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ارتقاء رتبه اقتصاد مقاومتی ایلام از ۲۷ به ۷ / دعوت از سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های ناتمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد

ارتقاء رتبه اقتصاد مقاومتی ایلام از ۲۷ به ۷ / دعوت از سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های ناتمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با دعوت از سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استان، گفت: فعالان بخش خصوصی می‌توانند از مزایای این واگذاری‌ها از جمله تغییر در بخشی از کاربری جهت اقتصادی کردن پروژه‌ها، معافیت مالیاتی ریال تخفیف بیمه‌ای و اعطای وام یارانه‌ای با بهره‌ی کم استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری

«رحمت‌الله قیصوری» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: فلسفه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق اشتغال و پویایی تولید است و خوشبختانه در استان ایلام در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شده و تاکنون ۶۲ جلسه‌ی آن برگزار شده است.

وی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های مثبت این ستاد و تلاش‌های دولت تدبیر و امید  رشد منفی اقتصاد در کشور را مثبت کرد، گفت: در سال ۱۳۹۵ ، ۱۱ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شد که این تعداد جلسه در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ جلسه رسید که  23 جلسه در ۵ ماهه‌ی دوم این سال برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان این‌که محور جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۷ جلسه با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و مزیت این جلسات این است که نقطه‌نظرات کارشناسی حاصل از جلسات کارشنان، به جلسه آورده می‌شود و حضور متولیان واحدهای تولیدی مشکل‌دار در این جلسات بسیار مهم است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی یک‌ماه گذشته‌ وزارت کشور استان ایلام در زمینه اقتصاد مقاومتی از رتبه ۲۷ به ۷ رسیده و بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه رتبه استان در این زمینه از ۲۷ به ۱۵ ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع واگذاری‌ طرح‌های عمرانی بر اساس قانون، ادامه داد: استان ایلام در واگذاری طرح‌های عمرانی جزو استان‌های اول هستیم و اهداف در این حوزه به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: هم‌اکنون ۷۶ هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که تکمیل آن‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که اعتبارات دولتی در این زمینه پاسخگو نیست و فرصت‌های خوبی در این زمینه برای بخش خصوصی ایجاد شده است.

قیصوری ادامه داد: فعالان بخش خصوصی می‌توانند از مزایای این واگذاری‌ها از جمله تغییر در بخشی از کاربری برای اقتصادی کردن پروژه‌ها، معافیت مالیاتی ریال تخفیف بیمه‌ای و اعطای وام یارانه‌ای با بهره‌ی کم استفاده کنند.

وی از این فرصت به‌عنوان فرصتی طلایی برای بخش خصوصی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران این فرصت مطمئن و پایدار را قدر بدانند و مطمئن باشند بهتر از دلالی و معاملات مقطعی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: دولت برای توسعه‌ی استان سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در زمینه کشاورزی و نفت و گاز انجام داده هم‌چنین حدود ۱۰۰۰ میلیارد تسهیلات برای اشتغال روستایی و فراگیر به استان اختصاص یافته است.

قیصوری از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های استان خبر داد و گفت : در طول سه سال گذشته در زمینه بهسازی راه‌های استان کارهای خوبی انجام گرفته است.

وی ماندگار شدن ردیف اربعین را خدمتی بزرگ به توسعه استان دانست و تصریح کرد: میزان اعتبارات امسال ۵۳۰ میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه‌ای است که ۴۰ درصد آن اختصاص یافته و به دستگاه‌های اجرایی اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برگزاری جشنواره شهید رجایی برای تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در روز چهارشنبه ۷ شهریور در سالن اجتماعات فنی و حرفه‌ای خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره در دادن انگیزه به دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند موثر خواهد بود و می‌تواند زمینه‌ی کارآمدتر شدن بقیه‌ی دستگاه‌ها را نیز فراهم کند.

قیصوری با اشاره به جذب ۹۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی به طور کامل، گفت: در این زمینه جزو استان‌های پیشرو هستیم و ۲۰۰۰ شغل در استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره آخرین وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های استان و برنامه‌های سازمان برای توانمندسازی آنان اظهار کرد: هم‌اکنون شمار کارکنان دولت در استان  29 هزار و  553 نفر هستند اما شمار کارمندان ۲۴ هزار نفر است و سازمان نیز برنامه‌های متعددی برای آموزش و پژوهش آنان دارد.

وی با اشاره به تشویق کارمندانی که دوره‌های آموزشی را بگذرانند یا پژوهش انجام دهند، یادآور شد: همه تلاش سازمان وجود نیروهایی توانمند و داشتن کارشناسانی ماهر است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.