صفحه اصلی / استان ها / قزوین / نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است
نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است

امام‌جمعه قزوین:

نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است

امام جمعه قزوین گفت: نمازهای جمعه بسترساز ارتقای امنیت ملی است.

راهپیمایی نمازگزاران نماز جمعه در واکنش به خروج آمریکا از برجام

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: امروز سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی و با حکم امام خمینی (ره) است که با شکوه و عظمت بسیار زیادی برگزار شد و بحمدالله همچنان با قوت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اقامه نمازهای جمعه یکی از موهبت‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین کار فرهنگی مؤثر و مفید در سراسر کشور نماز جمعه است چرا که هیچ محفل مذهبی در کشور نداریم که مردم به اندازه نماز جمعه حضور جدی و فعال در آن داشته باشند و از نظر کثرت نیز این حضور بسیار چشم‌گیر است.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: باید توجه کنیم اگر ما برای امنیت جامعه خودمان اهمیت قائل هستیم، یکی از مهمترین بسترها و زمینه‌های امنیت ملی ما نمازجمعه است، در این نمازجمعه دل‌ها به‌هم گره می‌خورد و انتقادات، گلایه‌ها و تذکرات بیان و جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود.

وی افزود: در نمازجمعه مؤمنان به آنچه نیاز است راهنمایی می‌شوند، بنابراین باید خدا را برای برپایی نمازجمعه شاکر باشیم و در هر نماز جمعه همه اقشار جامعه خود را عضو فعال نمازجمعه بدانند، حضور مردم در نمازجمعه در فصل گرما و سرما نشانه اعتقاد به این اصل مهم است بنابراین باید خود را عضو فعال این ستاد بدانیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید مروج و مبلغ نمازجمعه باشیم، بیان کرد: همه ما باید سعی کنیم هم خودمان نمازهایمان را در مساجد به جماعت اقامه کنیم و هم مبلغ و مروج نمازجمات و جمعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی گفت: این عالم بزرگوار اولین شخصیتی بود که در سنگر نمازجمعه صاحب مسئولیت از سوی امام راحل شدند و از خدای متعال علو درجات را برای ایشان خواستار هستیم.

وی با اشاره به ۵ مردادماه سالروز انجام عملیات مرصاد عنوان کرد: در این عملیات در سال ۶۷ منافقین گمان کردند با همکاری صدام و ورود از خاک عراق به ایران، می‌توانند ایران را فتح کنند، برنامه‌ریزی آنها به گونه‌ای بود که برای حضور در تهران آماده شده بودند، سرکرده نادان این گروه منحرف به دوستان خود گفته بود دفتر کار مرا در تهران آماده کنید تا من بعد از ورود به ایران در آنجا مستقر شوم.

خطیب نمازجمعه ادامه داد: مسعود رجوی ملعون به دوستان خود دستور داده بود با فتح تهران تا چند روز به کشتار خود ادامه دهند، اما خدای متعال مکر آنها را به خودشان برگرداند، این موجودات جنایتکار و گرگ‌های هار توسط استکبار جهانی به حرکت درآمده بودند اما به حضور مردمی ملت ایران شکست خوردند و شهرهای مختلف کرمانشاه به قتلگاه این گرگ‌های هار تبدیل شد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: می‌توان گفت منافقین پس از عملیات مرصاد مردند و فعالیت‌های آنها در سال‌های بعدی از سوی یک عده مرده متحرک انجام گرفته است والا پرونده منافقین در عملیات مرصاد بسته شد.

وی اضافه کرد: منافقین در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی علیه مردم کشور خود برای دشمنان ما جاسوسی می‌کردند و بسیاری از حملات شیمیایی عراق علیه رزمندگان ما با همکاری منافقین صورت گرفت، اما در تنگه مرصاد سیلی محکمی خوردند و با شکست مواجه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال می‌فرماید به دشمنان تکیه نکنید آتش خواهید گرفت، مصداق این آیه منافقین و صدام هستند که به امریکا و اروپا تکیه کردند و شکست خوردند، هرکس به دشمنان خدا اعتماد کند در دنیا و آخرت آتش خواهد گرفت.

آیت‌الله عابدینی گفت: سالروز درگذشت عارف و عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمدتقی بهلول را در این ایام داریم، این عالم مبارز با طول عمری که داشت سالیان زیادی در زندان‌های افغانستان و ایران به سر برد اما همچنان پای کار اسلام باقی ماند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: مرحوم بهلول سفری به قزوین داشتند و ما خدمتشان رسیدیم. ایشان از دنیا هیچ چیزی نداشت و به معنای واقعی کلمه زهد داشتند اما حرف، سخن و نگاهش برکتی برای ملت بود و باید سبک زندگی ایشان الگویی برای همه ما قرار بگیرد.

خطیب جمعه قزوین درگذشت فقیه مجاهد آیت‌الله مشکینی را نیز تسلیت گفت و عنوان کرد: ایشان نقش بسیاری در تهذیب حوزه‌های علمیه داشتند و درس‌های اخلاق ایشان نقش مهمی در تحول معنوی طلاب، روحانیون و مردم ایفا می‌کرد.

وی با یادآوری سالروز درگذشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی بیان کرد: آن مرد بزرگ مؤسس حوزه علمیه بود که هر روز شاهد توسعه روزافزون این مرکز علمی و معنوی هستیم و از خدای متعال برای ایشان علو درجات را خواهانیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان عالم مجاهد، بصیر، دانا و شجاع بودند، گفت: شیخ فضل‌الله نوری به دست یک اجنبی و جلوی چشم مسلمانان در روز میلاد امام علی (ع) به شهادت رسید که جای تأسف است که تا این حد بی بصیرتی در جامعه آن روز وجود داشته و از این مرد بزرگ حمایت نشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.