صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / میزان گردشگران خروجی در بهار امسال کاهش یافت
میزان گردشگران خروجی در بهار امسال کاهش یافت

معاون گردشگری کشور:

میزان گردشگران خروجی در بهار امسال کاهش یافت

معاون گردشگری کشور از کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران خروجی در بهار امسال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ارزی، تاکید ما بر کاهش تعداد گردشگران خروجی کشور است.

«محمد محب خدایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر مدیریت منابع ارزی کشور افزود: بهتر است برای تامین ارز سفرهای ضروری هموطنان نیز پیش بینی های لازم ارزی انجام شود.
بر اساس آمار بانک مرکزی از ۲۱ فروردین ماه که سیاست های جدید ارزی اعمال شد تا ۲۳ تیرماه یعنی در مدت ۳ ماه در مجموع معادل ۳۱۲ میلیون دلار ارز مسافرتی به هموطنان تخصیص یافته است.
محب خدایی با اظهار بی اطلاعی از افزایش قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: ممکن است شرکت های خارجی بهای بلیت های خود را افزایش دهند اما از آنجا که شرکت های هوایی داخلی دلار ۴۲۰۰ تومانی می گیرند، بعید می دانم چنین اقدامی کنند و نباید افزایش غیرمنطقی داشته باشند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: صنعت گردشگری محدود به گردشگر خروجی نیست و باید روی افزایش گردشگران ورودی تمرکز کنیم ضمن آنکه جایگاه گردشگری داخلی نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
محب خدایی با انتقاد از اظهارنظر برخی آژانس داران مبنی بر تعدیل نیرو به سبب کاهش سفرهای خارجی مردم تاکید کرد: باید از اینها پرسید نقش آژانس های ما در گردشگری ورودی و داخلی کجاست؟ اینکه ما بگوییم اگر گردشگر خروجی کاسته شد تعدیل نیروی انسانی انجام می دهیم، سخن عحیبی است.
وی افزود: ما به آژانس های مسافرتی برای گردشگری سیاحتی، زیارتی، داخلی و خارجی مجوز می دهیم و هرگز نگفته ایم که فقط روی گردشگری خروجی کار کنند.
فراهنگ**۳۰۷۹**

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.