صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مشاوران ترامپ به دنبال باج دادن به فلسطینیان برای پذیرش “معامله قرن”
مشاوران ترامپ به دنبال باج دادن به فلسطینیان برای پذیرش “معامله قرن”

مشاوران ترامپ به دنبال باج دادن به فلسطینیان برای پذیرش “معامله قرن”

یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد، طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" برای فلسطین اشغالی شامل یک "طرح اقتصادی قوی" برای کمک به حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل خواهد بود.

کوشنر و عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه الجزیره، یکی از مقامات کاخ سفید گفت، فرستاده‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه بر روی مجموعه‌ای از پیشنهادات مربوط به طرح موسوم به معامله قرن کار می‌کنند.

وی افزود: فرستاده‌های ترامپ از برخی رهبران در خاورمیانه خواسته‌اند، که مطالب مورد نظر خود و طرف دیگر را درباره همه مسائل مورد اختلاف ارائه دهند.

کاخ سفید هنوز جزئیات این طرح به اصطلاح صلح را اعلام نکرده، اما پس از سفرهای جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد یهودی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه به قاهره، ریاض، امان و تل‌آویو اطلاعاتی در این باره فاش شده است.

این مقام مسؤول افزود، طرح مذکور ترامپ مجموعه‌ای از راه‌حل‌های جزئی‌تر خواهد بود و وی در حال حاضر به دنبال نهایی کردن پیشنهادات اصلی و طرح‌های اقتصادی است و استراتژی اجرایی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد، با وجودی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عدم همکاری خود را با این طرح اعلام کرده، اما مشاوران ترامپ احتمال می‌دهند رهبری فلسطین آن را بررسی، در برابر این طرح واکنش نشان داده و برای اصلاح آن پیشنهاداتی ارائه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.