صفحه اصلی / استان ها / قم / مسئولین اقتصاد مقاومتی را جدی‌تر بگیرند

آیت الله حسینی بوشهری:

مسئولین اقتصاد مقاومتی را جدی‌تر بگیرند

امام جمعه موقت قم با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از موضع گیری های مقتدرانه رئیس جمهور در برابر آمریکا، عنوان کرد: درخواست مقام معظم رهبری اینست که از زبان مسئولان مملکت "اقتدار ایران" جاری باشد.

امام جمعه قم

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم، با بیان اینکه دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری پاسخ به دغدغه‌هایی است که امروزه در همه کشور وجود دارد، افزود: من می‌دانم شرایط فعلی موجب دغدغه‌مندی علما، بزرگان، بازاریان و مردم شده است، اما وقتی پای سخنان سکان دار انقلاب می‌نشینیم، احساس آرامش می‌کنیم.

امام جمعه موقت قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری به نقل قولی از ایشان پرداخت و گفت: ایشان گفتند شرایطی که امروز در کشور داریم خطیر است اما بحرانی نیست و ما بن بست در کشور نداریم. با مسائل و مشکلاتی که پیش می آید دوگونه رفتار می‌توان داشت، یا بر اساس احساس مسئولیت به کار و تلاش مضاعف پرداخت و یا دچار احساس خستگی و یاس شد و ناله “ما نمیتوانیم” سر داد. پس مسئولینی که خسته اند بهتر است ترک مسئولیت کنند و فضا را برای دیگران باز کنند.

نماینده ی مردم بوشهر در مجلس خبرگان با بیان تجلیل مقام معظم رهبری از موضع گیری های مقتدرانه رئیس جمهور در برابر آمریکا مبنی بر اینکه اگر آمریکا جلوی صادرات نفت مارا بگیرید، کس دیگری هم نمیتواند نفت صادر کند، اضافه کرد: درخواست مقام معظم رهبری اینست که از زبان مسئولان مملکت “اقتدار ایران” جاری باشد.

نائب رئیس جامعه  مدرسین حوزه  علمیه قم در ادامه به نقل قول های دیگری از بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت پرداخت و عنوان کرد: مردم را شرطی نکنید! چرا یک روز قضایا را به برجام گره می‌زنید و یک روز به بسته اروپایی!؟ چرا ملت را در یک حالت انتظاری قرار می‌دهید که اگر اتفاقی مانند خروج آمریکا از برجام بیفتد فکر کنند خبری شده است!؟ هیچ خبری نیست و مردم تحمل کرده اند و به فضل الهی تحمل خواهند کرد.

وی در ادامه به بیان پاره ای از رهنمود های یاردهگانه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت پرداخت و گفت: این رهنمود ها کار ساز برای مشکلات امروز جامعه ماست؛ رهبری فرمودند در مسائل اقتصادی باید فرماندهی واحد داشته باشیم و هرکسی از هر گوشه ای اظهار نظری نکند. باید نقشه راه داشته باشیم نه امروز یک سیاست و فردا سیاستی دیگر. رسیدگی جدی به بانک ها و مشکلات بخش خصوصی را دولت باید در دستور کار قرار بدهد. حضور و مشارکت مردم را تقویت کنید و با متخلفان قاطعانه‌ترین  برخوردها را داشته باشید. دولت باید بر صادرات و واردات اشراف کامل داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکایی ها در وزارت خزانه داری ستاد تحریم علیه ایران دارند گفت: ستاد مبارزه با تحریم باید جدی کار کند.

وی با تذکر به اینکه نسبت به بعضی مسائل باید پیش از وقوع آن تدبیری اندیشید، اظهار کرد: من با صراحت اعلام می‌کنم نباید در خرمشهر و آبادان و بوشهر ما و مناطق دیگر مردم بخاطر آب اعتراض کنند، کاری که میشد پیش از وقوع آن تدبیری کرد که البته بعدا شد.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه مسئولین ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی تر بگیرند، تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاوتی محقق شود، تلاش دشمن برای تحریم ها بی نتیجه می ماند.

عضو هیئت رئیسه ی خبرگان رهبری در ادامه ی سلسله مباحث هفتگی پیرامون ملاک منکر و معروف دانستن امری، به بیان شاخص و محک دیگری در شناخت و تفکیک امور معروف از امور منکر پرداخت و گفت: اگر سیاستی یا رفتاری یا گفتاری در جهت احقاق عدالت اجتماعی باشد، معروف و در غیر این صورت، منکر شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد:عدالت اجتماعی بر سه حوزه ی فکر، اخلاق و عمل مردم اثر میگذارد و اطمینان داشته باشید اگر محقق شود، معاصی در جامعه کم می‌شود و انقدر اهمیت دارد که رسالت انبیا پس از دعوت به توحید، اجرای عدالت اجتماعی و تربیت مردمی است که خودشان بر اساس عدل و قسط عمل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه هایش به ذکر مناسبت های این ایام پرداخت و عنوان کرد: امروز ۵ مرداد، سالگرد اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی و به امامت آیت الله طالقانی است که در سال ۵۸ و در تهران برگزار شد. اگرچه پیش از انقلاب، به صورت محدود و معدود در گوشه و کنار کشور نماز جمعه هایی برگزار می‌شد اما پس از انقلاب، ما شاهد برپایی بیش از ۱۵۰۰ نماز جمعه ی با شکوه در سراسر ایران هستیم.

وی  با بیان اینکه نماز جمعه عامل اجتماع و وحدت امت اسلامی است افزود: نماز جمعه مرکز دعوت به تقوا، محل بصیرت بخشی و آگاهی و مرکز دعوت به دفاع و جهاد است و البته تجلی پیوند دیانت و سیاست است.

امام جمعه موقت قم به مناسبت ایام، به تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره حضرات آیات،علی مشکینی(امام جمعه ی اسبق قم و نخستین رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه ی مدرسین)،حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی(موسس حوزه ی علمیه ی قم) و شیخ فضل الله نوری(شهید مشروطه) پرداخت و در انتها گفت: بعد از صدور قطع نامه 598 در سال ۶۸، در مرداد ماه همان سال، منافقین با هدف فتح تهران، به اشغال سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب پرداختند که شکست سختی خوردند و نتیجه طوری رقم خورد که از کرده خویش پشیمان شدند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.