صفحه اصلی / اسلایدر / طراحی ضعیف پوشاک داخلی
طراحی  ضعیف  پوشاک  داخلی

طراحی ضعیف پوشاک داخلی

توليدكننده‌هاي داخلي همه‌ساله تعداد زيادي از مشتريان خود را به دليل طرح‌هاي نامناسب در توليد و همچنين بدسليقگي در ساخت محصول از دست مي‌دهند.

ثمانه نادری
به گزارش کسب و کار نیوز این مساله به‌ویژه در صنف پوشاک و کفش که متقاضیان اهمیت فراوانی به نوع و مدل لباس و کفش دوخته‌شده می‌دهند، دیدهمی‌شود. به اعتقاد فعالان اقتصادی، هزینه استخدام یک طراح برای تولیدکننده‌ها چه بسا کمتر از هزینه‌هایی باشد که بابت عدم طراحی مناسب محصولات خود می‌دهند. از دید مردم و مشتریان نیز گاها طرح یک محصول مهم‌تر از کیفیت آن می‌‌تواند در افزایش خرید مشتریان موثر باشد. با توجه به شرایط رکودی و تورمی اقتصاد کشور در حال حاضر بخش بزرگی از مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و در این میان تنها کالایی قدرت فروش دارد که بتواند در کنار کیفیت، جذابیت ظاهری خود را حفظ کند و به اصطلاح فروشنده‌ها «مشتری‌پسند» باشد. در سالی که حمایت از تولید و محصول داخلی نام گرفته، طرح‌های نامناسب و ناهماهنگ با سلیقه مشتری می‌تواند مانعی بر سر راه تولید‌کننده داخلی باشد.

جذابیت؛ عنصر جدایی‌ناپذیر محصول پرطرفدار
محمدرضا نجفی‌منش، عضو اتاق بازرگانی تهران در این خصوص به «کسب‌وکار» می‌گوید: محصولی در بازار موفق است و ماندگاری دارد که متناسب با سلیقه گروه‌های سنی و مختلف اجتماعی باشد. به عبارتی یک کالا زمانی می‌تواند به فروش گسترده برسد و بازارهای مختلف را تصاحب کند که هم متنوع باشد، هم جذاب و هم باکیفیت. در این مقوله جذابیت عنصر جدایی‌ناپذیر محصول پرطرفدار است، اما متاسفانه در کشور ما برخی از تولیدکننده‌ها به این مساله اهمیتی نمی‌دهند، چراکه عمده تلاش آنها بیش از کسب رضایت مشتریان بر ساخت محصول مورد نظر است. به همین دلیل همه‌ساله انبارها پر می‌شود از محصولاتی که با قیمت‌های بسیار پایین نیز نمی‌توان برای آن مشتری پیدا کرد.

هزینه زیاد عدم طراحی مناسب محصول
وی با اشاره به هزینه‌های زیادی که عدم طراحی مناسب محصول برای تولیدکننده‌ها دارد، ادامه می‌دهد: معمولا تولیدکننده‌ها با این پیش‌فرض که هزینه‌های کمتری متقبل شوند، از کمک‌ طراح‌ها برای تولید بهره نمی‌گیرند و از اهمیت این بخش غافل هستند، در حالی که استفاده از آموزش‌های طراح‌ها و مشاوران تولید کمک زیادی به حل مشکل تقاضای آنها در بازار و فروش خواهد کرد. البته سواد کم برخی از تولیدکننده‌ها و عادت آنها به شیوه‌های سنتی نیز منجر شده آنها از اهمیت آموزش‌های علمی جهت تولید غافل باشند یا چندان ضرورتی به تطبیق تولید محصول خود با مکانیزم‌های علمی و اصولی نبینند.

امتناع تولیدکننده‌ها از استخدام طراحان
فائزه زندکریمی، طراح لباس نیز در این خصوص به «کسب‌وکار» توضیح می‌دهد: مهم‌ترین کاری که تولیدکننده‌های داخلی در این بخش انجام می‌دهند کپی کردن از طرح‌های طراحان است. به عبارتی آنها برعکس سایر تولیدکننده‌ها در دنیا از استخدام طراحان برای تولید جذاب‌تر با اختصاص یک هزینه ماهیانه برای آنها، امتناع می‌ورزند و به همین دلیل نمی‌توانند محصول خود را به تولید انبوه رسانده و بازار خوبی داشته باشند.

طراحی خوب فروش را تضمین می‌کند
وی با اشاره به اینکه طراحی خوب فروش را تضمین می‌کند، می‌افزاید: بی‌توجهی تولیدکننده‌ها به این بخش و عدم توجه به رعایت استانداردهای زیبایی و تناسب در تولید موجب شده بسیاری از طراح‌ها با هزینه‌های شخصی خود به کار تولید بپردازند و طرح‌های مدنظر خود را پیاده سازند. به همین دلیل برخی طراح‌ها هم تولیدکننده هستند و هم طراح و به واسطه طرح‌های جذاب هم به تولید انبوه می‌رسند و هم در شرایط بد اقتصادی توان فروش بیشتری دارند.

۵۰ درصد کیفیت به طراحی بر می‌گردد
زندکریمی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد کیفیت یک کار به طراحی بر می‌گردد، ادامه می‌دهد: نوع برش و دوخت یک لباس که ارتباط مستقیمی با طراح آن دارد بر کیفیت آن نیز اثرگذار است، به طوری که تولید با طرح‌های مناسب، کیفیت محصول را نیز به همراه می‌آورد. در حال حاضر خیلی از وارد‌کننده‌ها تمایل دارند با تولیدکننده‌های ایرانی همکاری کنند. در صورتی که تولیدکننده‌های داخلی از این فرصت استفاده کنند، محصول باارزش‌تر و زیبا‌تری خواهند ساخت و این به رشد کالای داخلی کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.