صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ روانی در صدا وسیما
ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ روانی در صدا وسیما

امام جمعه اردبیل تاکبد کرد:

ضرورت تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ روانی در صدا وسیما

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ روانی مخصوصا در صدا وسیما را ضروری دانست.

امام جمعه اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: دولت ترامپ با مشورت کامل و استمداد از مراکز تحقیقاتی به این نتیجه رسیده که با تحریم ها به مقصد خود نمی رسد.   

عاملی در بیان علل این نتیجه گیری اظهار کرد: چون اولا اقتصاد ایران وابسته به خارج نیست و کشور وسیعی است که می تواند مایحتاج خود را تامین و روی پای خود بایستد. ثانیا دخالت نظامی نیز با روحیه ایرانی ها سازگار نیست و عرق ملی آنها را به شدت تحریک و آنها را متحد می کند همچنانکه در هشت سال جنگ ایران و عراق تمام دولت ها حتی دو ابر قدرت در کنار رژیم متجاوز بودند ولی ایرانی ها غالب شدند. آنها گفته اند جهت به زانو درآوردن نظام ایران تنها یک راه داریم و آن جنگ روانی است. یعنی هم روحیه ملت را خراب کنیم و هم روحیه دولت را و هم روحیه نخبگان جامعه را و با جنگ روانی بین ملت و دولت ایجاد فاصله و نفرت کنیم و جنگ روانی را روی موضوع اقتصاد ببریم.   

وی ادامه داد: در جنگ روانی هیچ عنصری مؤثرتر از ایجاد یأس و نگرانی نسبت به آینده نیست و امروز دشمنان ما دست روی همین نقطه گذاشته اند. آنها با تمام توان روی امید ملت ایران متمرکز شده اند.   

امام جمعه اردبیل افزود: گسترانیدن چتر یأس و نا امیدی بر سر ملت ایران در دستور کار جدی دشمنان قرارگرفته است در حالیکه با تکیه بر توانمندی داخلی و منابع ملی و با کمک مردم هیچ مشکل لاینحلّی در کشور وجود ندارد.   

وی گفت: این کشور زمانی با نفت بشکه ای ۷ دلار اداره شده است. آن هم زمانی که تمام ارتجاع منطقه و ابر قدرت ها و جامعه به اصطلاح جهانی در برابر ما ایستاده بودند.   

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ملت ایران امروز به استقلال، ایستادگی، آبروی بین المللی و نفوذ منطقه ای خود افتخار می کند اما دشمن به دنبال آن است که با شایعه، دروغ، مغالطه، جنگ روانی و برجسته سازی ضعف ها، این احساس افتخار را از ملت ایران سلب کند و با شکست جلوه دادن پیروزی ها و پیشرفت ها، حرکت امیدوارانه را که حلّال مشکلات کشور است از بین ببرد. در جنگ روانی به جای سرزمین ظاهری، اذهان یک ملت تسخیر می شود. بعد از آن به راحتی و با هزینه بسیار کم می توان کشوری را تسخیر کرد.   

عاملی ادامه داد: قانون جنگ روانی این است که در هرجایی که مردم در موضوعی ناراحت هستند در همان موضوع باید با انتشار اخبار کذب تحریک کننده، عواطف را در مسیر مطلوب استخدام کرد.   

خطیب جمعه اردبیل در تشریح سخنان خود گفت:  در بحران آب آبادان و خرمشهر شایعه کردند که ایران به عراق آب می فروشد و در بحران برق گفتند ایران به عراق برق می دهد و عجیب است که فورا مکتوباتی منتشر کردند که در آن گویا اهالی عراق بابت آب و برق از مسئولین ایرانی تشکر می کنند در حالیکه ایران ذره ای آب یا برق به عراق تحویل نمی دهد. تبادلات انرژی ایران و عراق فقط در زمستان است.

وی خاطرنشان کرد: در موسم زمستان ایران برق اضافی خود را به همسایگان می فروشد. درست در اثناء بحران آب خوزستان ناگهان یک مصاحبه بسیار موهن با الفاظ نامناسب از طرف استاندار یک استان در مرکز ایران مبنی بر لزوم تصرف در آب کارون منتشر می شود که از اساس دروغ است ولی از جهت قدرت تحریک، فوق العاده است. نمونه دیگر جعل یک خبر برای امداد کمیته امداد در کشور های عربی بود که بعدا معلوم شد از اساس صحت ندارد. نمونه دیگر انتشار یک فیلم کوتاه در کنار ساختمان مجلل در جنوب لبنان است که به ایران نسبت داده می شود در حالیکه فیلم در کشورهای حاشیه خلیج  فارس تهیه شده و ایران در لبنان ساختمان سازی نکرده است.   

وی ادامه داد: سعد الحریری نخست وزیر لبنان در پاسخ به یادداشت ظریف در نیویورک تایمز علیه عربستان با انتشار یادداشتی در همان روزنامه، ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم و با تمجید از عربستان نوشت “عربستان بر خلاف ایران به فکر آبادانی لبنان است ولی ایران تاکنون حتی یک مدرسه یا یک بیمارستان در لبنان نساخته است و فقط در این کشور دخالت می کند”. یا مثلا شایعه راه می اندازند که ایران به فلسطین کمک مادی می کند. اخیرا اسامه القواسمی سخنگوی فتح یعنی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد ” ایران یک ریال هم به فلسیطن کمک نکرده است حماس کلا ادارات غزه را در اختیار فتح قرار داده چون پول برای پرداخت حقوق و اداره کارمندان ندارد و فعلا همت جبهه استکبار خلع سلاح حماس است.   

وی افزود: نمونه دیگر جنگ روانی بر علیه ایران در عراق صورت گرفته است. آمریکا در انتخابات عراق شکست بسیار سنگینی خورد. نتیجه انتخابات نشان می دهد که افکار عمومی عراق کاملا بر ضد آمریکاست. آنها در صدد انتقام برآمده و تهمت بسیار سنگین و بهتان عظیمی را بر علیه ایران در اتاق های جنگ روانی درست کردند تا ملت عراق را نسبت به ایران بدبین کنند. آنها شایعه کردند که ایران ۱۷۰۰ خلبان عراقی را در چند سال اخیر کشته است با این دلیل که آنها در زمان جنگ، ایرانی ها را بمباران کرده اند. برای خلاقان این جنگ روانی باید آفرین گفت. این شایعه بسیار خطرناک است و برای عموم مردم عراق هم قابل قبول. طبیعی است که عراقی ها با این شایعه با جان و دل شعار “ایران برّه برّه” را فریاد خواهند زد” اینجاست که یک ملت اگر بصیرت نداشته باشد گرفتار می شود.   

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.