صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / دشمنان قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند
دشمنان قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند

خطیب نماز جمعه شهرکرد:

دشمنان قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان با سنگ اندازی در نمازجمعه قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند پس این خار چشم دشمنان باید با قوت و شدت برای رضای خدا برگزار شود.

امام جمعه شهرکرد

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام پنجم مرداد ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار کرد: نباید گرایش به غرب و بیگانه پیدا شود و باید بر حق بمانیم و حق پرچم توحید است.

وی افزود: پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در ایران است که نماز جمعه در کشور به دلایل مختلف جایگاه خود را از دست بود و به برکت انقلاب اسلامی این حکم خدا زنده شد. امروز به هیچ مجاز نیستیم تا از نماز جمعه عبور کنیم و با تصامح با آن روبرو شویم زیرا نمازحمعه یک حکم منسج کننده جامعه و خار چشم دشمن است که تا حدی که شهید اشرفی اصفهانی در نمازجمعه به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: دشمنان با سنگ اندازی در نمازجمعه قصد دارند با تبلیغات سوء دل جوانان را از نماز جمعه سرد ‌کنند پس این خار چشم دشمنان باید با قوت و شدت برای رضای خدا برگزار شود که برپایی این نماز از بزرگترین حسنات محسوب می‌شود و امروز به فضل پروردگار این وظیفه به خوبی عمل می‌شود. نماز جمعه پایگاه ایمان و بصیرت است و باید بر ایمان، تقوی، آگاهی و به روز نگه داشتن جامعه بیفزاید زیرا جامعه‌ای رستگار است که به روز باشد و نمازهای جمعه تلاش می‌کنند این امر را محقق کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: امروز اشتغال، جایگاه خود را ندارد و تعداد بیکاران بسیار است و به دلیل این است که مهارت‌آموزی در کشور جایگاه خود را ندارد.

وی تاکید کرد: امروز مدرک علمی جایگاه دارد نه مهارت، در صورتی که مدرک علمی بدون مهارت  خاصیت ندارد و اکنون مهارت در رشته‌های مختلف در جامعه کمرنگ شده است که باید به این سمت روی آوریم و برای مهارت ارزش قائل شویم تا به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشیم و لازم است دولت نیز زمینه کارآفرینی و روی آوردن جامعه به مهارت را فراهم کند و در این خصوص برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: هفتم مرداد ماه سالروز ارتحال آیت‌الله مشکینی است که بسیار در راه اسلام تلاش کردند و یک بصیر، مجتهد و عابد وارسته بودند. 11 مردادماه روز یک مرجع تقلید بزرگ در ایران است. این مجتهد در جمع مولدین خود به دست یک ارمنی اعدام شد و مردم پای دار او شادی کردند، زمانی که بصیرت نباشد  چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: شیخ فضل‌الله نوری فریاد زد من مشروطه مشروعه را آورده‌ام نه مطابق میل غرب، اما عده‌ای که منافع خود را در خطر دیدند با فضاسازی مردم را فریب دادند و این مجتهد نیز به دار آویخته شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید مراقب باشند تا به دنبال احزاب و سیاسی بازی نباشند و منافع مردم برای آنان مهم باشد نه بیگانه زیرا نماینده‌ای که به دنبال بازیگری و منافع شخصی باشد نمی‌تواند حقیقت انقلاب را دنبال کند.  مسئول دولتی که دنبال مسائل گروهی باشد نمی‌تواند مسائل انقلاب را دنبال کند پس نباید در مسیری باشیم که ناخواسته به انقلاب اسلامی آسیب وارد کند. انقلاب حقیقت دارد نباید با بازیگری سیاسی، حزبی، دنیاگرایی، منفعت شخصی و … حقیقت آن مخدوش شود پس باید حساس باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.