صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / تعرفه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی حجاج کاهش یافت
تعرفه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی حجاج کاهش یافت

تعرفه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی حجاج کاهش یافت

تلاش اپراتورهای داخلی برای حفظ مشترکان خود در ایام حج و ترغیب حجاج برای استفاده از سیم کارت های وطنی به جای اپراتورهای کشور میزبان، آنها را به کاهش تعرفه های ارتباطی زائران ایرانی خانه خدا سوق داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عملیات اعزام زائران بیت الله الحرام از ۲۷ تیر ماه آغاز شده است و آخرین گروه از حاجیان ایرانی ۲۴ شهریور ماه آینده به کشور باز می گردندند.
امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی در مناسک حج ابراهیمی در سرزمین وحی شرکت می کنند و گران بودن برقراری ارتباطات مخابراتی و اینترنتی از عربستان، مدت زمان طولانی این سفر و رقابت اپراتورها برای اختصاص سهم بیشتر از بازار ارتباطی حج، سبب شده اپراتورهای داخلی امسال نیز همچون سالیان گذشته به فکر کاهش تعرفه ها باشند.
طرح کاهش هزینه های ارتباطی راهکاری است که سه اپراتور بزرگ کشور در انداخته اند تا امسال هم مانند سال های گذشته خاطره ای خوش از حج ابراهیمی برای حاجیان و بستگان آنان به یادگار بگذارند.

*کاهش تعرفه در اپراتور همراه اول
همراه اول اعلام کرده که تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکان این اپراتور را در کشور عربستان کاهش داده و بر این اساس، از دوم مرداد هزینه های مشترکان همراه اول به همه اپراتورهای عربستان، تعرفه مکالمه ۲۰ درصد و تعرفه پیامک و اینترنت همراه ۸۰ درصد کاهش یافته است.
در این طرح که در ادامه طرح های تخفیفی رومینگ بین الملل همراه اول ارائه شده، مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک های ارسالی شامل تخفیف شده است.
با این کار، تعرفه مکالمات داخلی به ازای هر دقیقه ۵۹۹ تومان، مکالمه با ایران ۷۷۹ تومان، مکالمه دریافتی ۵۹۹ تومان، تعرفه ارسال پیامک ۱۹۹ تومان و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با ۸۰ درصد تخفیف، از ۱۰۰۰ تومان به ازای هر مگابایت، به ۱۸۹ تومان رسیده است.
بر این اساس، مشترکانی که قصد سفر حج را دارند می توانند با خرید بسته ترکیبی رومینگ بین الملل ۱۰ روزه ویژه ایام حج، ضمن اطلاع از میزان استفاده از مکالمه، پیامک و دیتا، هزینه کمتری پرداخت کنند؛ بسته خریداری شده به مبلغ ۱۴۹ هزار تومان، شامل ۵۰ دقیقه مکالمه با ایران، ۵۰ دقیقه مکالمه داخلی، ۵۰ دقیقه مکالمه دریافتی، ۵۰ عدد پیامک و ۲۵۰ مگابایت اینترنت همراه است و مشترکان می توانند برای خرید این بسته کد دستوری #۶۳۱*۱* را شماره گیری کنند.
همراه اول تاکید کرده است سایر بسته های اینترنتی داخلی، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل غیرقابل استفاده بوده و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود و کاربران در صورت تمایل نداشتن به استفاده از اینترنت همراه، باید گزینه «دیتا رومینگ» گوشی خود را غیرفعال کنند.

* اعلام تعرفه‌های ویژه اپراتور دوم برای حجاج سال ۹۷
اپراتور دوم ارتباطی کشور نیز اعلام کرد: برای حجاج سال ۹۷ اینترنت رایگان و ۴ بسته اینترنت با قیمت‌های مقرون به صرفه در نظر گرفته و هزینه مکالمه و پیام کوتاه را نیز کاهش داده است.
این اپراتور اعلام کرد: امسال برای افرادی که قصد دارند به حج مشرف شوند روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان روزانه و در کنار آن بسته‌های ۱۵۰ تا یک گیگابایتی نیز به صورت ویژه ارائه شده و تعرفه برقراری تماس‌های صوتی و ارسال پیامک برای مشترکان ایرانسلی کاهش پیدا کرده است.
اپراتور دوم اعلام کرد: تعرفه مشترکان این اپراتور برای برقراری تماس به ازای مکالمات داخلی و دریافت تماس از ایران ۵۹۹ تومان، تماس با ایران ۶۹۹ تومان و ارسال پیامک ۱۹۹ تومان خواهد بود و دریافت پیامک رایگان است. همچنین تعرفه آزاد استفاده از اینترنت همراه ۱۹۹ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.
مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸*۱۱۱۱* و یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من پس از فعال‌سازی رومینگ بین المللی از بسته‌های ۱۰ مگابایت روزانه رایگان خود استفاده کنند. همچنین بسته‌های ویژه ارائه شده با شماره‌گیری کد #۲*۳*۱۱۱۱* یا از طریق نرم افزار کاربردی ایرانسل ‌من فعال می‌شوند.
مشترکان این اپراتور می‌توانند علاوه بر بهره‌گیری از تنظیمات دستی تلفن‌های همراه، برای فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل، با شماره‌گیری کد#۱*۱۱۱۱* از سیم‌کارت خود یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من سرویس رومینگ بین‌الملل خود را فعال کنند.
علاوه بر این، ایرانسل با اعزام نمایندگان و کارشناسان خود به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره و استقرار در بعثه مقام معظم رهبری، برای پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات زائران گرامی در ایام حج آماده خدمت‌رسانی است.

* اعلام تعرفه از سوی اپراتور سوم
اپراتور سوم هم اعلام کرد: رایتل با دقیقه ای ۸۹۹ تومان برای تماس با ایران، دقیقه ای ۵۹۹ تومان برای تماس دریافتی و هر مگابایت اینترنت ۱۹۹ تومان، حج امسال همراه حاجیان ایرانی است.
بر اساس اعلام رایتل، در ایام برگزاری مراسم حج امسال (۲۶ تیر تا ۱۰ شهریور) نسبت به ارایه تعرفه‌های تخفیفی ویژه مشترکان رایتل با اپراتور «زین» (Zain) در کشور عربستان اقدام کرده است و مشترکان می‌توانند با به همراه داشتن سیم‌کارت خود در سفر به سرزمین وحی در این ایام، از تعرفه‌های مقرون به صرفه در ارتباط با عزیزان خود استفاده کنند.
در شبکه رایتل، هزینه تماس خروجی با ایران دقیقه‌ای ۸۹۹ تومان، تماس دریافتی دقیقه‌ای ۵۹۹ تومان و هر مگابایت اینترنت ۱۹۹ تومان محاسبه خواهد شد و هزینه تماس صوتی رومینگ بین الملل، شامل تماس خروجی در داخل کشور عربستان، تماس با ایران و دریافت تماس، براساس ثانیه و هزینه سرویس اینترنت رومینگ بین‌الملل براساس کیلوبایت خواهد بود.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.