صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بیانیه پایانی نشست بریکس با تاکید بر مقابله با تهدیدهای تجاری آمریکا
بیانیه پایانی نشست بریکس با تاکید بر مقابله با تهدیدهای تجاری آمریکا

بیانیه پایانی نشست بریکس با تاکید بر مقابله با تهدیدهای تجاری آمریکا

کشورهای شرکت کننده در نشست بریکس در بیانیه‌ پایانی مشترک ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن استفاده از قدرت نظامی و دخالت خارجی در خاورمیانه اعلام کردند وضعیت قدس باید تنها در جریان مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل مشخص شود.

نشست بریکس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از المیادین، در این بیانیه که در پایان نشست مذکور تحت عنوان اعلامیه ژوهانسبورگ صادر شد، کشورهای شرکت کننده در این نشست همچنین تاکید کردند اقدامات برای حل و فصل بحران سوریه باید با منشور سازمان ملل همخوانی داشته باشد.

همچنین در این بیانیه بر لزوم کنار گذاشتن سیاست‌های یک جانبه و حمایت گرایانه اقتصادی در تجارت جهانی تاکید شد و اعضای این گروه برای رویارویی با تهدیدهای جنگ تجاری آمریکا با یکدیگر متحد شدند.

این بیانیه با موافقت رهبران روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی صادر شد و در آن بر پایبندی این کشورها به صلح و ثبات و قوانین بین‌المللی و همچنین نقش محوری سازمان ملل تاکید شده است.

رهبران حاضر در نشست بریکس علاوه بر این نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و خواهان پایبندی به قوانین سازمان تجارت جهانی شدند.

در این بیانیه آمده است سازمان تجارت جهانی با چالش‌های بی سابقه‌ای روبروست. همچنین این گروه بر اهمیت اقتصاد جهانی باز تاکید کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نوبه خود تصریح کرد: کشورهای عضور گروه بریکس با چالش‌ها و تهدیداتی علیه صلح و ثبات روبرو هستند و باید در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی و قاچاق مواد مخدر و جنایات فرامرزی با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس جمهور چین نیز در افتتاحیه این نشست گفت که کشورش روند توسعه را ادامه می‌دهد و درهایش به روی بقیه کشورها باز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.