صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برگزاری یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات/ رونمایی از رباتی که احساسات افراد را تشخیص می‌دهد
برگزاری یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات/ رونمایی از رباتی که احساسات افراد را تشخیص می‌دهد

در دانشگاه شهید بهشتی انجام شد

برگزاری یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات/ رونمایی از رباتی که احساسات افراد را تشخیص می‌دهد

یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات "STEAM CUP IRAN ۲۰۱۸" با شرکت نزدیک به ۶۰۰ دانش‌آموز در قالب ۵۰۰ تیم برگزار شد.

روبات انسان نما با حس بینایی و لامسه

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز (جمعه) یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات “STEAM CUP IRAN ۲۰۱۸” با شرکت نزدیک به۶۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف ایران و کابل افغانستان، در قالب ۵۰۰ تیم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این مسابقه با شرکت‌کنندگانی از سنین شش تا ۱۸ سال برگزار شد. یازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات ۱۶ لیگ مختلف دارد که چهار لیگ آن به شکل خلاقانه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی مختلف سازه‌های خلاقانه خود را می‌سازند.

علاوه بر چهار لیگ خلاقانه، از جمله لیگ‌های شاخص دیگر این مسابقه می‌توان به لیگ ربات‌های غول آسا، لیگ ربات‌های امدادگر، لیگ مریخ‌نورد و لیگ ربات‌های انسان‌نما اشاره کرد. لیگ ربات‌های انسان‌نما در چهار آیتم “دو”، “بسکتبال”، “فوتبال” و “وزنه‌برداری” برگزار می‌شود.

به گفته آرش مدینه‌ای دبیر اجرایی این مسابقه، هدف از برگزاری این المپیاد سنجش توانایی حل مسئله‌ای است که در دوره‌های آموزشی این مسابقات به شرکت‌کننده‌ها آموزش داده شده است تا شرکت‌کنندگان بتوانند در مسابقات محیطی را نزدیک به زندگی واقعی تجربه کنند.

رونمایی از رباتی که احساسات افراد را تشخیص می‌دهد

در مراسم افتتاحیه این المپیاد از رباتی به اسم Pepper رونمایی شد. این ربات یک ربات انسان‌نمای اجتماعی هوشمند است که قابلیت این را دارد که احساسات افراد را تشخیص دهد و اگر زمان طولانی‌ای با انسان‌ها باشد می‌تواند خلق و خوی انسان‌ها را تشخیص داده و طبق خلق و خوی آن‌ها واکنش نشان دهد.

این ربات یک ربات ژاپنی است که توسط شرکت پیشروبات بومی‌سازی شده و می‌تواند فارسی حرف بزند. در افتتاحیه مسابقه این ربات به زبان فارسی به شرکت‌کننده‌ها انگیزه داد که در آینده بتوانند رباتی مانند آن را بسازند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.