صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / الکامپ ۲۴ با رونمایی از لایحه صیانت از داده های شخصی
الکامپ ۲۴ با رونمایی از لایحه صیانت از داده های شخصی

ایرنا گزارش می دهد

الکامپ ۲۴ با رونمایی از لایحه صیانت از داده های شخصی

بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) ایران در حالی فردا(شنبه) کار خود را با رویکرد «ایران دیجیتال» آغاز می کند که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «لایحه صیانت از داده های شخصی» نیز رونمایی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ایران که به گفته «رسول سراییان» رئیس سازمان فناوری اطلاعات بزرگترین رویداد بخش فناوری اطلاعات است فردا(۶ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار می کند تا همه فعالان بخش فناوری اطلاعات، دستاوردهای جدید خود را به معرض نمایش بگذارند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهمیت این نمایشگاه، امروز در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت: فردا با حضور برخی همتایان از سایر کشورها، نمایشگاه بین المللی الکامپ با محوریت «حرکت به سمت ایران دیجیتال» آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: رونمایی از لایحه مهم پیشنهادی «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» با حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس بخش دیگری از برنامه‌های این نمایشگاه است.
پیشتر، مهدی حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ ۲۴ نیز اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ شرکت استارتاپی در این نمایشگاه حضور دارند.
وی افزود: امسال «الکام گیمز»(بازی سازها) برای نخستین بار همراه با نمایشگاه الکامپ برگزارشده است.
به گفهت وی، «الکام تاکز»(گپ و گفت) نیز یک رویداد جدید در الکامپ ۲۴ است که امسال با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور شکل گرفته و در چهار نقطه مختلف نمایشگاه، فضاهایی برای آن در نظر گرفته شده است تا فعالان و علاقه مندان بتوانند به دانسته های خود اضافه کنند.
وی افزود: «الکام ترندز» نیز رویداد تازه‌ای است که سال گذشته به‌ صورت محدود برگزار شد؛ اما امسال سالن ۲۷ به آن اختصاص داده شده است و شامل «هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، پردازش موازی، شهر هوشمند» است.

** حضور دولتی ها درالکامپ ۲۴
رئیس سازمان فناوری اطلاعات دوم مردادماه امسال برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) را مهمترین رویداد برای بخش فناوری اطلاعات برشمرد.
به گفته رسول سرائیان، امسال ۴۱ دستگاه اجرایی کشور با ۳۱۴ عنوان خدمت الکترونیکی در این نمایشگاه حضور دارند. خدمات دولت همراه و کارپوشه ملی ایرانیان نیز در نمایشگاه مردم معرفی می شود.
برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در حالی انجام خواهد شد که چند روز پیش محمد جواد آذری جهرمی در یکی از شبکه های اجتماعی خود خبر داد، از رتبه جدید ایران در رده‌بندی سال ۲۰۱۸ کشورها در شاخص ایی.جی.دی.آی(EGDI) خبر داد که بیانگر پیاده سازی دولت الکترونیکی است.
به گفته آذری جهرمی، در حالی ایران در این رده بندی ۲۰ پله صعود کرده که در برنامه ششم توسعه، ارتقای ۳۰ رتبه‌ای برای پنج سال پیش‌بینی شده و این صعود در سال نخست برنامه قابل توجه است.
قرار است این نمایشگاه با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری افتتاح شود.
اقتصام**۲۰۷۸** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.