صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آمریکا، توان به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد
آمریکا، توان به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد

امام جمعه تبریز:

آمریکا، توان به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد

امام جمعه تبریز به جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه روسیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، آمریکا توان به صفر رساندن صادرات نفت ایران را ندارد.

امام جمعه تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز ضمن گرامیداشت یاد ۱۱ شهید حادثه تروریستی مریوان، اظهار کرد: ۸ تن از این شهدا از برادران اهل سنت بودند و این موضوع بیانگر آن است که در صیانت از کشورمان، همه‌ی اقوام تا پای جان تلاش می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: در پی تهدیدات آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، شاهد مواضع جدی برخی مسئولان به ویژه رییس جمهوری بودیم، چرا که آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

وی با بیان این‌که امروز وضعیت هرگز همانند تحریم‌های سنگین وضع شده در سال ۹۱ تا ۹۴ نیست، افزود: اکنون قطعنامه شورای امنیت لغو شده و متحدان ایالات متحده آمریکا، این کشور را همراهی نمی‌کنند.

امام جمعه تبریز اعلام به بقای اروپا در برجام و ارائه‌ی بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا را مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا دانست و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری اگرچه اروپایی‌ها نیز قابل اعتماد نیستند اما به نوعی این مواضع می‌نمایاند که آمریکا جایگاه خود را در میان متحدان غربی خود از دست داده است.

وی با بیان این‌که هجمه‌ی آمریکا در راستای تاثیرگذاری روانی در بازارهای داخلی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار و آگاه بوده و مطلع باشند که آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگری صرفا به دنبال ایجاد تنش در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اقدام قاطع قوه قضاییه در رابطه با جریانات اخیر واردات خودرو نیز گفت: دستگیری تعدادی از مدیران متخلف در صنعت و معدن از سوی قوه قضائیه و همچنین تغییرات اعمال شده توسط دولت(رییس کل بانک مرکزی) از جمله اقدامات مثبتی است که انجام گرفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که انتظار مردم برخورد جدی قوای سه گانه با سودجویان است، افزود: این موضوع نیازمند اقدام قاطع و فوری است و مسئولان باید توجه بیشتری در این رابطه داشته باشند.

وی به مناسبت‌های هفته آتی نیز اشاره کرد و گفت: روز اهدای خون پیش رو بوده و با توجه به این‌که نیاز به خون، نیازی همه گیر است باید در این رابطه فعال باشیم.

وی به حضور حداقلی بانوان استان در امر اهدای خون اشاره کرد و افزود: نیاز به خون، امری دائمی است و نباید این امر حسنه را صرفا در مناسبت‌ها(عاشورا، تاسوعا و شب‌های قدر) خلاصه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای عملیات مرصاد در سال ۶۷، متذکر شد: نیروهای مسلح و هوانیروز با تلاش‌های مجاهدانه‌ی خود در این عملیات دشمن را شکست داده و مانع از ورود منافقان به تهران شدند.

وی در ادامه به برگزاری با عظمت جشن عید غدیر تاکید کرد و از هیات‌داران خواست تا عزاداری امام حسین(ع) را به بعد از عید بزرگ غدیر موکول کنند.

وی به برپایی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد سال ۵۸ نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی، اجتماعی و الهی بوده و همچنین پشتوانه‌ی نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز به تبیین مسائل دینی و سیاسی در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه در موضع‌گیری‌های خود طبق سفارش رهبری، برخوردی پدرانه با همه جناح‌ها و احزاب داشته باشند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.