صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۷۰۰هزار بشکه به ظرفیت صادرات نفت خارک اضافه می شود
۷۰۰هزار بشکه به ظرفیت صادرات نفت خارک اضافه می شود

۷۰۰هزار بشکه به ظرفیت صادرات نفت خارک اضافه می شود

مدیرعامل شرکت پایانه‌ های نفتی ایران از آماده سازی زیرساخت های پایانه خارک برای افزایش ظرفیت دریافت، ذخیره‌سازی و صادرات نفت به میزان روزانه 700هزار بشکه تا 2 سال آینده خبر داد.

پایانه خارک بزرگترین پایانه نفتی ایران است که بیشترین حجم صادرات نفت کشور را به خود اختصاص داده است، میزان صادرات نفت و میعانات گازی کشور به روزانه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده که بخش عمده آن از پایانه خارک صادر می شود.
پارسال، ۸۰۰ میلیون بشکه نفت از طریق پایانه خارک صادر و بارگیری همزمان روزانه حدود هشت میلیون بشکه نفت از هشت پهلوگاه و ۲ عملیات کشتی به کشتی با استاندارد و ایمنی کامل در پایانه نفتی خارک به طور همزمان انجام شد که یک رکورد محسوب می شود و اکنون آمادگی لازم برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیدپیروز موسوی امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل افزود: ۹۰ درصد نفت صادراتی کشور از پایانه خارک به بازارهای هدف صادر می شود که طرح هایی برای افزایش ظرفیت صادرات از این پایانه در حال انجام است.
وی افزود: پایانه نفتی شمال کشور کار سواپ نفت کشورهای حاشیه خزر و پایانه عسلویه نیز کار صادرات میعانات گازی را انجام می دهد.
موسوی صنعت نفت را پیشران اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: بیشترین دارایی کشور در صنعت نفت است، بنابراین باید به صیانت از آنها توجه شود.
به گفته موسوی، با توجه به تهدیدات دشمن باید بومی سازی و ساخت داخل تجهیرات نفتی با هدف استمرار و پایداری در تولید دنبال شود و بخش خصوصی در طرح های نگهداری تاسیسات مشارکت داشته باشند.
خارک در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب های خلیج فارس قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت ایران از طریق بزرگترین پایانه های این جزیره صادر می شود.
نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه‌های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در تهران در حال برگزاری است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.
اقتصام **۲۰۲۲**۶۹۸۴** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.