صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کارنامه آمریکا از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه‌های بین‌المللی قابل محاکمه است
کارنامه آمریکا از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه‌های بین‌المللی قابل محاکمه است

بروجردی در جمع خبرنگاران:

کارنامه آمریکا از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه‌های بین‌المللی قابل محاکمه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جایگاه آمریکا ضدحقوق بشر است، گفت: کارنامه آمریکا در گذشته‌های دور و نزدیک نشان می‌دهد که از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه‌های بین‌المللی قابل محاکمه است.

بروجردی

به گزارش کسب و کار نیوز، علاءالدین بروجردی در حاشیه دیدار ولایتی با مشاور امنیت ملی عراق درخصوص سیاست‌های اقتصادی ترامپ گفت: جنگ ترامپ به لحاظ اقتصادی نیست، بلکه با هم‌پیمانان نزدیک آمریکا از جمله آلمان، فرانسه، چین و روسیه هم این شرایط وجود دارد. در واقع عملا جنگ جهانی اقتصادی را ترامپ به عرصه جهانی تحمیل کرده و طبیعتاً ما هم براساس منافع ملی‌مان تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: آنچه در حال حاضر وجود دارد، ارتباط نزدیک روابط اقتصادی و سیاسی ما با روسیه و چین است. همانند زمانی که در دوره قبلی تحریم‌ها وجود داشت عملا بازنده اصلی این بازی شرکت‌های اروپایی خواهند بود و برنده اصلی هم شرکت‌های چینی و روسیه هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در مورد مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام گفت: ما علاقه‌مندیم پاسخ این سوال را در عمل دریافت کنیم. ملاقات‌هایی در مذاکرات متعدد و طولانی وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای خارجی این کشورها انجام شده اما دیگر حرف را قبول نداریم. برای ما عمل قابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اروپا بتواند در صحنه عمل در مقابل فشارهای غیرقانونی آمریکا مقاومت کند قابل قبول است در غیر این صورت نمره ردی خواهد گرفت.

این نماینده مجلس همچنین در مورد سیاست‌ها و اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هم اظهار کرد: فکر می‌کنم محمد بن سلمان کارنامه بدی را نه فقط در مورد ایران، بلکه در مورد کشور اسلامی و عربی همسایه یعنی یمن برجا گذاشت و بیشتر در توهمات سیر می‌کند تا در واقعیت.

وی تصریح کرد: همانطور که فکر می‌کرد سیاست‌های این کشور را در سه ماه حل کند، بعد از گذشت سه سال کشتار وحشیانه هزاران انسان بی‌گناه، کاملا عربستان شکست‌خورده این جنگ است و اگر هر چه سریعتر بن سلمان سیاست‌های خودش را نه فقط در قبال ایران بلکه در منطقه ترمیم ندهد ضررهای بیشتری متوجه عربستان می‌شود.

بروجردی درپاسخ به سوال دیگری در مورد نامه فعالان سیاسی مبنی بر مذاکره با ترامپ گفت: به نظرم این کار خودباختگی کامل مقابل آمریکا است و کاملا مغایر با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی در مورد خروج آمریکا از شورای حقوق بشر هم اظهار کرد: جایگاه آمریکا کاملا ضدحقوق بشری است ، گذشته‌های دور و نزدیک، سیاست‌های فعلی، زندان گوآنتانامو و ابوقریب و همچنین ظلمی که در حق کودکان در جدایی از والدین‌شان دارد  از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه‌های بین‌المللی قابل محاکمه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.