صفحه اصلی / استان ها / زنجان / نمایشگاه صنایع‌دستی؛ یار دیرین جشنواره ملی آش

نمایشگاه صنایع‌دستی؛ یار دیرین جشنواره ملی آش

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هم‌زمان با برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی نیز در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره آش

الناز خدایی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره ملی آش ایرانی که چندین سال است به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا بتوان از این ظرفیت برای معرفی صنایع‌دستی استان بهره‌مند شد، افزود: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی در جوار این جشنواره خواهیم بود.  

وی با تاکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در راستای اهتمام به تحقق شعار سال که سال «حمایت از کالای ایرانی» است، صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جشنواره‌ها این فرصت را برای برگزار نمایشگاه صنایع‌دستی فراهم کرده‌اند که در همین راستا و تا به امروز یک نمایشگاه در جوار جشنواره اکو برگزار شد و قرار است دو نمایشگاه دیگر نیز هم‌زمان با جشنواره‌های آش و اقوام ایرانی برگزار شود.

این مسئول با یادآوری این‌که یکی از اهداف مهمی که در حوزه صنایع‌دستی دنبال می‌کنیم، بحث نوآوری در این عرصه است، ادامه داد: نوآوری در صنایع‌دستی، یکی از نیازهای جدی و ضروری این صنعت به‌شمار می‌رود که در همین راستا پاییز امسال نسبت به برگزاری چهارمین نشست تخصصی و مسابقه طراحی صنعتی در صنایع‌دستی اقدام خواهیم کرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان هم‌چنین از راه‌اندازی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این بازارچه‌ها در مکان‌هایی که حضور گردشگران بیشتر است، در مناسبت‌ها، جشن‌ها و اعیاد راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.