صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / مناقصه قطعه سوم آزادراه تهران – شمال امسال برگزار می شود
مناقصه قطعه سوم آزادراه تهران – شمال امسال برگزار می شود

رئیس بنیاد مستضعفان:

مناقصه قطعه سوم آزادراه تهران – شمال امسال برگزار می شود

شمال به طول 47 کیلومتر به شرط تامین مالی پروژه و استفاده از پیمانکاران ایرانی امسال به مناقصه عمومی گذشته می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در حاشیه بازدید علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از قطعات آزادراه تهران – شمال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با خروج یک شرکت کره ای، اکنون چند شرکت چینی و اروپایی به دنبال تامین فاینانس مالی سرمایه گذاری قطعه سه این مسیر هستند.
وی ادامه داد: تامین منابع مالی و استفاده ها از پیمانکاران ایرانی برای تکمیل قطعه سوم این آزادراه دو شرط مهم بنیاد مستضفعان برای سرمایه گذاری در این قطعه است و دولت نیز باید ضمانت انجام سرمایه گذاری و تامین فاینانس مالی قطعه را بر عهده بگیرد.
سعیدی کیا تاکید کرد: انتظار داریم تا پایان تابستان امسال تمام مسائل مربوط به مناقصه منطقه سه به پایان برسد.
وی بیان داشت: تلاش خواهیم کرد با طی روند قانونی و مناقصه عمومی و اقدام های مقدماتی در سال جاری، عملیات ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال از سال ۹۸ آغاز شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه پیمانکاران ایرانی قطعه یک آزادراه تهران- شمال نیز در تلاش هستند که این قطعه را به طول ۳۲ کیلومتر به پایان برساند، تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری مناسبی که با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان وجود دارد، هیچ مشکلی در تکمیل این قطعه نداریم.
رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: از نقاط مهم این پروژه استقرار مدیریت آن در آزادراه تهران – شمال است و به محض اینکه مشکلی پیش آید، مدیر این طرح بلافاصله مراتب را به پیمارانکاران منعکس می کند تا در این زمینه به سرعت تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران – شمال یکی از مهمترین پروژه های عمرانی کشور با رعایت تمام استانداردهای روز دنیا در حال تکمیل بوده و این قطعه با رویه بتنی در حال اجرا است.
سعیدی کیا گفت: برای اتصال قطعه یک به محور چالوس یک مسیر مناسب احداث شده که به راحتی بتوانیم این قطعه را به محور چالوس متصل کنیم.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی قطعه دو به طول ۲۲ کیلومتر نیز از تیرماه ۹۶ آغاز شده است و امروز تمام پیمانکاران ایرانی آن در چهار قطعه در حال تکمیل آن هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی انجام شده، ساخت منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال طبق برنامه پیش می رود اما رفع معارضان ملکی در مسیر اجرای آن ضروری است تا بتوانیم تکمیل آن را به سرعت پیش ببریم.
سعیدی کیا در پایان اظهار داشت: ساخت این آزادراه ویژگی های خاص خود را دارد و با توجه به مسائل مختلف آن تکمیل این آزادراه با ساخت دیگر جاده های کشور بسیار متفاوت است و امیدواریم منطقه یک این آزادراه قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس مجلس امروز به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران – شمال بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت.
پروژه آزادراه تهران – شمال حدود ۲۰ سال است که آغاز شده و تا پیش از سال ۱۳۹۴ تقریبا ۴۰ درصد پروژه پیشرفت داشت اما از این سال به بعد پیشرفت پروژه تاکنون ۹۰ درصد برآورد می شود.
قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه بخشی از راه کنونی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود؛ این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۳۹ تونل رفت و برگشت به طول ۳۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر است و ۲۵ پل به طول سه کیلومتر و ۱۰۰ متر در این قطعه ساخته شده است.
برای آماده سازی این آزادراه ۱۲۱ کیلومتری در مجموع باید ۱۸۰ تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۵ پل به طول حدود ۱۳ کیلومتر است.
با شیب ۶ درصدی جاده، تردد در این محور بیش از ۳۵ درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
قطعه دوم آزادراه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله دارای ۴۵ تونل به طول ۳۳ کیلومتر و ۹۰۰ متر است و برای آماده سازی این قطعه باید ۲۸ پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل های این قطعه ۲ کیلومتر و ۹۰۰ متر خواهد بود.
قطعه سوم آزادراه تهران – شمال حد فاصل پل زنگوله – سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است، این مسیر دارای ۲ خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای ۹۲ تونل رفت و برگشت به طول ۳۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر و ۳۸ پل خواهد بود.
قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که به صورت ۲ خط رفت و ۲ خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.
اقتصام*۱۱۰۸*۳۰۶۱*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.