صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / مصرف مواد مخدر از علل بروز نزاع و خشونت
مصرف مواد مخدر از علل بروز نزاع و خشونت

فرماندار شهرستان اسفراین عنوان کرد:

مصرف مواد مخدر از علل بروز نزاع و خشونت

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: اولویت پژوهش‌های ارگان‌های مختلف، آسیب‌های اجتماعی باشد.

نزاع

به گزارش کسب و کار نیوز، جواد نوروزی در اولین جلسه ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: رسیدگی به مساله آسیب های اجتماعی و دستور اقدام فوق العاده در این زمینه از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برپایه فرمایش های ایشان موضوع آسیب های اجتماعی فراتر از مسئله اقتصادی و عمرانی است.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب ها خانمان برانداز بوده و خود مسیر ایجاد آسیبهای دیگر در جامعه است .

فرماندار اسفراین در مورد وظیفه ارگان های مختلف‌ در مقابله با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید مساله آسیب ها را در اولویت دستور کار خود قرار دهند و با توجه به این موضوع، در خصوص آسیب های اجتماعی پژوهشی نیز توسط کارشناسان مربوطه صورت گیرد که در این زمینه دانشگاه ها می توانند موثر باشند و قطعا دستگاهها همکاری لازم در اجرای این پژوهش خواهند داشت .

نوروزی با اشاره به اینکه نزاع های فردی و جمعی نیز به عنوان یکی از آسیبهای اجتماعی است، بیان کرد: از دلایل به وجود آمدن نزاع و درگیری ها مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر است و همه ما در برابر مسائل اجتماعی مسئول هستیم و باید دغدغه همه مسئولین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری کمک در کاهش و از بین بردن آسیبهای اجتماعی باشد .

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد جامعه به جای استفاده درست از پتانسیل های تولیدی و ابداعی خود دچار آسیبهای اجتماعی می شوند .

فرماندار اسفراین، عنوان کرد: باید به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه در تولید ثروت کمک کنیم و با ناامن کردن مکان برای فروشنده های موادمخدر و جمع آوری خرده فروش ها از اثرات منفی این آسیب اجتماعی بکاهیم .

وی ادامه داد: با توجه به سفر اخیر وزیر کشور به استان، خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت در طرح شورای مبارزه با مواد مخدر معرفی شد و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح بازآفرینی مناطق شهری و توجه به حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی به استان اختصاص داده شده است .

طرح بازآفرینی مناطق شهری و توجه به حاشیه نشین ها و سکونت گاههای غیر رسمی نیز از مواردی بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد فرماندار اسفراین ضمن اشاره به این طرح بیان داشت : بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به استان جهت اجرای این طرح اختصاص داده شده است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.