صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / مشکلات اصناف با تشکیل ۴ کمیته بررسی می شود
مشکلات اصناف با تشکیل ۴ کمیته بررسی می شود

در پی دیدار وزیر صنعت و نمایندگان اتحادیه های صنفی

مشکلات اصناف با تشکیل ۴ کمیته بررسی می شود

نظارت کند.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست عصر امروز- دوشنبه- مقرر شد کمیته های چهارگانه با هماهنگی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارتخانه تشکیل شود.
مهمترین وظیفه این کمیته ها، پیگیری مسائل پیش روی اصناف مانند موضوع ترخیص کالا در گمرک و ارز است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تصریح کرد: اتفاق های اخیر در بازار با دلسوزی و همراهی نظام و اصناف به حادثه ای منجر نمی شود و همراهی اصناف می تواند جلو این سوءاستفاده ها را بگیرد.
«محمد شریعتمداری» تاکید کرد باید در چنین موقعیت‌هایی میان نظام و مردم انسجام شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: نباید بگذاریم هزینه ای به نظام تحمیل شود و در سایه حفظ امنیت و همراهی اصناف، دوباره آرامش به بازار برخواهد گشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشبیه فشارهای اقتصادی کنونی به فشارهای زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: لازمه عبور از این فشارها صبر و تحمل است.
به گزارش کسب و کار نیوز، امروز- دوشنبه- گروهی که گفته می شود از کسبه و بازاریان تهران بودند، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و رفع برخی مشکلات صنفی و اقتصادی خود را خواستار شدند.
برخی افراد با سوء استفاده از فضای موجود ضمن سردادن شعار قصد ایجاد تنش، درگیری و همچنین تخریب اموال عمومی و شخصی را داشتند که با اقدام نیروهای انتظامی روبرو شدند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز امروز اعلام کرد: فهرست کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی، در پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات منتشر می شود.
همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه بخشنامه ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ کالای مشابه تولید داخل را برای اجرا به گمرک های سراسر کشور ابلاغ کرد.

اقتصام*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.