صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / مختومه شدن بیش از ۲۵ هزار پرونده قضایی طی یک سال اخیر در کهگیلویه

رییس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

مختومه شدن بیش از ۲۵ هزار پرونده قضایی طی یک سال اخیر در کهگیلویه

رییس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یکسال اخیر ۲۵ هزار ۹۰۹ فقره پرونده قضایی مختومه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید کرمی در دیدار مسئولان قضایی شهرستان کهگیلویه با امام جمعه دهدشت به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تشکر از حمایت‌های امام جمعه دهدشت از دستگاه‌ قضایی، به تشریح بخشی از عملکرد حوزه قضایی این شهرستان طی یکسال اخیر پرداخت و افزود: از هفته قوه قضائیه سال گذشته تا هفته قوه قضائیه امسال، ۲۳ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده در مجموعه قضایی ثبت شده که ۲۵ هزار و ۹۰۹ فقره مختومه شد.

رییس دادگستری کهگیلویه با بیان اینکه هزار و ۹۳۰ پرونده از سال قبل مثبت عمل شده است، گفت: نسبت به پرونده‌های مختومه، بیشترین عملکرد را امسال داشتیم.

وی از تلاش‌های ریاست زندان و واحد فرهنگی آن‌ تشکر به عمل آورد و بیان کرد: کارهای خوب فرهنگی زیادی در راستای اصلاح زندانیان طی یکسال اخیر صورت گرفته است.

کرمی برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، برگزاری کلاس‌های فنی‌حرفه‌ای برای ۳۶۰ مددجوی زندانی، مهارت‌های اساسی زندگی برای ۶۰۰ نفر، بازدید مقامات قضایی از زندان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدا و تپه نورالشهداء و دیگر فعالیت‌های مختلف فرهنگی را از برنامه‌های زندان دهدشت طی یکسال اخیر عنوان کرد.

رییس دادگستری کهگیلویه آزاد شدگان توسط ستاد دیه را ۷۷ نفر با اعتبار ۷۱۵ میلیون تومان عنوان و اظهار داشت: در سال جاری آزادی مشروط ۲۰ نفر، تخفیف مجازات ۵۸ نفر، تعلیق مجازات ۳۱، عفو ۵۷ مورد، عفو موردی ۲۵ مورد، مرخصی دو هزار ۱۷۲ فقره، مرخصی پایان حبس ۲۳۹ فقره و اشتغال برای ۴۰۶ نفر انجام شد.

وی هم‌چنین از آزادی ۱۲۸ نفر با رضایت شاکی طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مبلغ ۱۵۶ میلیوین تومان توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده‌های زندانی کمک شد.

کرمی در ادامه صحبت‌های خود اسناد رسمی صادر شده توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طی یک سال اخیر را چهار هزار و ۵۵۴ سند عنوان و اظهار داشت: معوقات بانکی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال وصول شد.

رییس دادگستری کهگیلویه معاینات بالینی توسط پزشک قانونی طی یکسال اخیر را چهار هزار ۲۷۱ مورد عنوان و با بیان اینکه ۲۶ مورد جسد داشتیم گفت: از این ۲۶ مورد جسد ۲۴ مورد را برای کالبد گشایی به یاسوج انتقال دادیم.

وی نداشتن سالن تشریفات برای کالبد گشایی را یک معضل برای کهگیلویه دانست و با بیان اینکه مسئولان ما به فکر این هستند که مشکلات موردی و نه به صورت اساسی حل شود گفت: تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا زمینی جهت ساخت سالن تشریفات خریداری شد اما متاسفانه ادارات همکاری‌های لازم را ندارند و کارهای انجام ‌می‌دهند که باعث تاخیر در ساخت آن شود و پیمانکار نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.