چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / لزوم توجه به کیفیت طرح‌های ارائه شده برای اشتغال روستایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه به کیفیت طرح‌های ارائه شده برای اشتغال روستایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: باید به کیفیت طرح‌های ارائه‌شده برای اشتغال روستایی و عشایری توجه شود.

آیین بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار

به گزارش کسب و کار نیوز، شهرام طهماسبی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: گزارش نظارت از عملکرد طرح اشتغال روستایی تهیه شده و توسط سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارائه خواهد شد که بر اساس این گزارش استان زنجان جایگاه مناسبی دارد.

این مسئول با اشاره به طرح اشتغال روستایی و سامانه کارا، ادامه داد: این طرح و نیز سامانه کارا در ابتدا و شروع کار مشکلات بسیاری داشت که در حال حاضر برخی از  این مشکلات رفع شده و سیستم در حال تکمیل است ولی با این وجود هنوز سیستم کارا قابل تاکید نیست. بهتر است بیش از اینکه به میزان جذب تسهیلات توجه شود به کیفیت طرح‌هایی که برای طرح‌های اشتغالزایی ارائه می‌شود، تاکید و توجه کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: برای اینکه اقتصاد قدرتمندی در شهر و منطقه داشته باشیم باید بر زیرساخت‌هایی که بر اساس مطالعات ایجاد شده، توجه کرد که البته در کشور هنوز این مطالعات آماده نیست و اگر خوشه‌های روستایی تعیین شده بود، برخی از مشکلات موجود پیش نمی‌آمد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: بهتر است با توجه به شرایط هر شهرستان در رابطه با بررسی طرح‌ها تعمق بیشتری انجام شود و زنجیره‌های تولید نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از ۱۳ هزار طرح ارائه شده فقط یک طرح در حوزه دانش‌بنیان است که همین یک طرح نیز در سیستم بانکی به مشکل برخورده است و انتظار می‌رود کمیته‌های فنی طرح‌های بیشتری را از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری پذیرش کرده تا استان بتواند از ظرفیت اشتغال‌زایی آن‌ها استفاده کند.

در ادامه این جلسه سرپرست معاونت برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بحث اشتغال روستایی بر سه رکن پرداخت تسهیلات بانکی ارزان، ارتقاء توانمندی متقاضیان، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استوار است و نظارت‌ها در سه مرحله قبل از اجرا، در حین اجرا و پس از اجرا انجام می‌شود.

احمد خداوردی ادامه داد: بر اساس مشاهدات انجام شده در نظارت حین اجرا، مشاهده شده که در اکثر استان‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای حل مشکلات بازاریابی محصولات رسته‌ها و اتصال واحدهای اقتصادی به سایر بازارهای ملی و بین‌المللی انجام نشده است و در ۳۶ درصد استان‌ها به اولویت‌بندی طرح‌ها توجه نشده و در اکثریت استان‌ها طرح‌های مصوب قابلیت تکمیل‌کنندگی زنجیره ارزش را به میزان زیادی ندارند.

وی افزود: بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید موسسات عامل در پرداخت تسهیلات طرح اشتغالزایی روستایی هستند و بر اساس آمار پرورش دام سبک و سنگین بیشترین رسته دارای متقاضی است و بیش از ۸۲ درصد طرح‌های بررسی شده مربوط به حوزه کشاورزی است .

این مسئول خاطرنشان کرد: نسبت ارزش تسهیلات مصوب به کل منابع تجهیز شده ۹٫۷ درصد است و در استان زنجان ۴۱۰ طرح در کارگروه‌ها بررسی شده و ۲۳٫۸ درصد از طرح‌های ارائه شده نیز تایید شده است همچنین میانگین طرح‌های در دست بررسی در کشور ۳۲ درصد است که این مهم در زنجان ۲۵.۷ درصد بوده و نشان از کارکرد منظم کارگروه است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.