صفحه اصلی / استان ها / لرستان / لزوم ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری لرستان
لزوم ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری لرستان

یک جامعه‌شناس مطرح کرد:

لزوم ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری لرستان

یک جامعه‌شناس گفت: ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری استان بسیار بااهمیت است.

گردشگری

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری در لرستان این است که استان معبر گردشگران بوده و به‌عنوان حلقه وصل مرکز و غرب و جنوب غربی کشور مطرح است.

وی ادامه داد: می‌توان با برخی طرح‌های کلان ملی و یا کوچک محلی این شرایط را بازهم بهتر کرد.

خدایی با اشاره به اهمیت ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری لرستان، اضافه کرد: در فصل بهار کمتر روستایی در اقصی نقاط استان می‌توان یافت که آن‌قدر دلکش و جذاب نباشد که هر مسافری را تحریک کند. در ازای پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان، یک‌شب اقامت در خانه‌ای کاه‌گلی با بافت روستایی سنتی و در کنار طبیعت زیبا و متفاوت تجربه کند.

این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: با ترویج خانه‌های بوم‌گردی و تهیه شناسنامه‌ای از خانه‌های قابل سکونت در روستاهای نمونه گردشگری می‌توان درآمدی جزئی برای اقشار روستایی لرستان ایجاد کرد.

وی یادآور شد: این‌که در یک روستای لرستان اتاقی کاه‌گلی کنار حیاط خانه‌ روستاییان را در فصل بهار به مسافران اختصاص دهد با اندکی برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی می‌تواند چند هزار تومان در سال به درآمد آن روستا اضافه کند و این مبلغ هرچند ناچیز به نظر برسد، اما برای روستاهای لرستان که غالباً رنج بیکاری، فقر و مهاجرت را تجربه می‌کنند، غنیمت است.

خدایی گفت: با داشتن عزم بیشتر، راه‌اندازی تورهای گردشگری، فراهم کردن امکانات بهتر در روستاها و راهکارهای دیگری شبیه بدان می‌توان این مبلغ درآمد را به‌مراتب افزایش داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.