چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / غفلت از ذخائر آبی؛ تهدید جدی برای کشور
غفلت از ذخائر آبی؛ تهدید جدی برای کشور

غفلت از ذخائر آبی؛ تهدید جدی برای کشور

‌نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به الگوی کشت صدمات فراوانی به اراضی کشاورزی و ذخائرآبی استان وارد کرده است.

آب

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مجید کیان‌پور در جلسه با دکتر خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های کشاورزی در سطح استان باید بر اساس الگوی کشت و صرفه‌جویی حداکثری در مصرف آب باشد، اظهار کرد: نظارت دستگاه‌های ذیربط در حوزه کشاورزی امری ضروری است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌آبی و خشکسالی یک واقعیت عینی و ملموس است که لازم است آحاد مردم به ویژه کشاورزان پیامدهای تلخ آن را درک کنند و در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

وی ممانعت از کشت محصولات آب دوست را یکی از مهمترین راهکارهای مصرف بی رویه آب عنوان کرد و با اشاره به اینکه کاشت هر نوع محصولی باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد، تصریح کرد: لرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 کیان پور غفلت از ذخائر آبی را یک تهدید جدی برای کشور دانست و با بیان اینکه همه باید به این درک مشترک برسیم که آب یک سرمایه ملی است و احتمالا آیندگان بیش از ما به آب نیاز خواهند داشت، گفت: بنابراین از امروز باید به فکر نسل‌های آینده باشیم و در حفظ منابع برای آنان جدیت بیشتری به خرج دهیم.

وی با تاکید براینکه لرستان ظرفیت فوق العاده‌ای برای کشت گیاهان دارویی دارد، افزود: استفاده صحیح و درست از ظرفیت‌های کشاورزی استان ضروری است که متاسفانه به دلیل عدم توجه به الگوی کشت صدمات فراوانی به اراضی کشاورزی و ذخائر آبی استان وارد شده است که باید سیاست‌های موجود اصلاح و بازنگری شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت و ظرفیت استان به ویژه شهرستان‌های دورود و ازنا برای کشت گیاهان دارویی عنوان کرد: مقدمات راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌ای در این دو شهرستان فراهم شده است که علاقمندان و فارغ‎التحصیلان دانشگاهی می‌توانند به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.