صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / حقوق معوق کارکنان گروه ملی فولاد خوزستان پرداخت شد
حقوق معوق کارکنان گروه ملی فولاد خوزستان پرداخت شد

حقوق معوق کارکنان گروه ملی فولاد خوزستان پرداخت شد

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: یک ماه از حقوق معوق کارکنان گروه ملی فولاد خوزستان به مبلغ 125 میلیارد ریال واریز شد و فقط یک ماه از معوقه ها باقی مانده است.

به گزارش دوشنبه وزارت اموراقتصادی و دارایی، محمدرضا حسین زاده در نامه ای به مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از عملکرد این بانک در خصوص گروه ملی فولاد خوزستان را ارائه کرد.
وی یادآوری کرد سال ۱۳۹۶ گروه ملی فولاد خوزستان در تشریفاتی قانونی به بخش خصوصی واگذار شد. خریدار از عهده مشکلات اداره شرکت برنیامد و درخواست فسخ معامله (اقاله) داد که بانک با این درخواست موافقت کرده و در حال طی مسیر قانونی و حقوقی است.
حسین زاده افزود: بانک ملی ایران به منظور خرید مواد اولیه ضمانتنامه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال صادر کرد.
وی گفت: پس از صدور مجوز، برای گرفتن ضمانتنامه از سازمان خصوصی سازی اقدام می شود تا مواد اولیه مورد نیاز برای فعالیت کارخانه تهیه شود.
گروه ملی فولاد خوزستان سال ۱۳۸۸ با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه «امیرمنصور آریا» واگذار شد ولی با کشف اختلاس ۳۰ هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با ۲ بانک بزرگ کشور، در سال ۱۳۹۰ مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند ۱۳۹۵ به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی این شرکت سبب بروز زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.
این شرکت حدود چهار هزار نفر کارگر دارد و در سه سال گذشته با مشکلاتی چون کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان روبرو بوده است.
اقتصام*۲۰۲۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.