صفحه اصلی / استان ها / زنجان / بودجه جاری دستگاه‌های پرمصرف انرژی زنجان کاهش می‌یابد
بودجه جاری دستگاه‌های پرمصرف انرژی زنجان کاهش می‌یابد

استاندار زنجان:

بودجه جاری دستگاه‌های پرمصرف انرژی زنجان کاهش می‌یابد

استاندار زنجان گفت: بودجه جاری دستگاه‌هایی که در حوزه انرژی پرمصرف هستند، کاهش می‌یابد.

استاندار زنجان

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ اسدالله درویش‌امیری عصر دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سال گذشته دو بسته اشتغال با عناوین اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری به وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی محول شد که نگرانی‌هایی در رابطه با تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که در این‌ رابطه وجود دارد به دلیل پایین بودن نرخ بازپرداخت تسهیلات است که مبادا مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گیرد و این نگرانی سبب بررسی پرونده‌های متقاضیان با دقت بالایی شده است و نیز نگرانی دیگر در عدم جذب صحیح و کندی عملکرد به دلیل دقت بالای کار است.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی در سطح کشور عملکرد مناسبی ندارد، افزود: میانگین جذب تسهیلات در کشور ۹٫۷ درصد است و جایگاه استان زنجان هم چندان مناسب نیست، البته ایراداتی به گزارش ارائه شده وجود دارد و آن به دلیل جاگیری استان‌های البرز و قم در جایگاه‌های اول است و این در حالی است استان‌های قم و البرز تعداد بسیار کمی روستا دارند که نشان می‌دهد دقت بالایی در رسیدگی به پرونده‌ها انجام نشده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: باید پذیرفت که در حوزه اشتغال روستایی در کشور و به تبع آن در استان عملکرد ضعیف بوده که یکی از دلایل آن نبود رویه واحد در پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات است و مشکل دیگری که در استان زنجان‌ وجود دارد انجام ثبت‌نام بدون کارشناسی طرح‌های اولیه است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهرستان‌های ماه‌نشان و خدابنده بیشترین میزان ثبت‌نامی را داشتند،  یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان جهادکشاورزی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و فرمانداری‌ها و نیز بانک‌ها و موسسات عامل برای بهبود وضعیت جذب تسهیلات استان، هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان طرح‌های اشتغال سهل‌الوصول را در مناطق روستایی جایگزین کشت‌هایی که آب فراوانی مصرف می‌کند، ارائه کنند. همچنین لازم به ذکر است که در استان زنجان کارگروه ویژه پیگیری طرح‌های تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.

درویش‌امیری با اشاره به تجربیات موفق استان در استفاده از سامانه بهین‌یاب، گفت: استان در استفاده و ثبت‌نام در سامانه کارا مشکل دارد که نیاز به رسیدگی به موقع دارد. همچنین شرکت گاز استان عملکرد خوبی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشته و امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان را تحت پوشش انرژی گاز قرار دهیم.

استاندار زنجان از مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت گاز و شرکت‌های آب و فاضلاب خواست تا گزارشی از دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف و نیز کم‌مصرف ارائه کنند و نیز اعلام کرد که بودجه جاری دستگاه‌های پرمصرف کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.