صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / بازپرداخت تسهیلات راه‌آهن اردبیل از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود
بازپرداخت تسهیلات راه‌آهن اردبیل از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌:

بازپرداخت تسهیلات راه‌آهن اردبیل از سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود

‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بازپرداخت تسهیلات پرداختی به راه آهن اردبیل از سال 1400 شروع می‌شود و به مدت 7 سال دولت تعهد بازپرداخت این تسهیلات را به بانک ملی انجام خواهد داد.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌داود شایقی در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از بدو ورود استاندار اردبیل به این استان از جمله تعهداتی به جد پیگیر آن بودند، پروژه راه آهن اردبیل است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۲ شروع شده و به عنوان مطالبه اصلی مردم و اصحاب رسانه همواره مورد دقت و توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار اردبیل بعد از بررسی و بازدید از بخش‌های مختلف این پروژه و هماهنگی با شرکت زیرساخت‌ها و توسعه حمل و نقل پیگیر تزریق اعتبار برای پروژه بودند تا در مدت سه سال تا پایان سال ۹۹ زمینه افتتاح و بهره‌‌برداری راه آهن اردبیل – میانه فراهم آید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای روشن شدن این موضوع و رصد دقیق اجرای پروژه نصب تابلو و روزشمار با تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی در دستور کار قرار گرفته و طی روزهای آینده با نصب این تابلو به صورت دقیق زمان تکمیل و افتتاح پروژه و عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه از طریق مانیتورینگ به اطلاع مردم خواهد رسید.
شایقی به اعتبار ناچیز سالیانه راه آهن اردبیل در سال‌های گذشته و تخصیص کم آن اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان بودجه مصوب راه آهن بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت و با پیگیری استاندار و ما از طریق سازمان برنامه و بودجه در مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان در سال گذشته به راه آهن تخصیص اعتبار انجام شد.
وی رقم نهایی برای تکمیل این پروژه را بیش از یک هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: با این مبالغ اندک و سالیانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان ما نمی‌توانیم راه‌ آهن اردبیل را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم و بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد تا این پروژه اجرایی و عملیاتی شود که تصمیم گرفته شد با یک مبالغ کلی‌تر زمینه اجرای آن فراهم آید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در سالجاری میز ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار با نظر مساعد نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده است و فراتر از آن استاندار اردبیل و بنده بارها با سفری که به تهران و سازمان برنامه و بودجه و شرکت زیرساخت‌ها داشتیم موفق شدیم از محل فاینانس داخلی نسبت به تامین اعتبار کلی راه آهن اردبیل اقدامات جدی و اساسی را انجام دهیم.
شایقی اضافه کرد: با عنایت مدیرعامل بانک ملی که خود از دلسوزان و نیروهای توانمند این استان است به دلیل تعلق خاطر مدیر عامل قرار شد از طریق بانک ملی ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به راه آهن اختصاص یابد تا با پرداخت نقدی سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان در طی سه سال این پروژه اجرایی شده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن به موقع خریداری شود.
دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: قسط اول به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان قرار است طی هفته‌های آینده به این پروژه تزریق شود تا از طریق شرکت زیرساخت‌ها پیمانکاران راه آهن اردبیل روند اجرایی این پروژه را سرعت دهند.
شایقی برنامه زمانبندی این پروژه را به همراه شناسنامه دقیق عملیات اجرایی آن و زمانبندی معین برای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مابقی اعتبار راه‌ آهن اردبیل قرار است از طریق منابع دولتی تامین شود که سازمان برنامه و بودجه قول داده در این سه سال ۵۰۰ میلیارد تومان مابقی این منابع را به موقع تامین کند.
وی افزود: استاندار اردبیل به همراهی برخی از مدیران ساعت‌ها و روزها با برگزاری جلسات متعدد در مرکز کشور سعی کردند تا بالاخره این منابع و اعتبارات را مصوب کنند که چهارشنبه هفته گذشته و ساعت ۸ شب با همراهی مجمع نمایندگان، استاندار اردبیل و بنده جلسه‌ای با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا به صورت کامل ابعاد تامین اعتبار راه آهن اردبیل مورد بررسی قرار گیرد که این اقدام مسئولان استانی مورد حمایت نوبخت نیز قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: مقرر شده با پرداخت این تسهیلات از سال ۱۴۰۰ بازپرداخت نیز با تضمین دولت شروع شود تا به مدت ۷ سال این منابع به بانک ملی برگشت بخورد.
شایقی با بیان اینکه هیچ مشکلی از بابت افزایش قیمت برخی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز راه آهن در بودجه پیش بینی شده به وجود نخواهد آمد، گفت: بعید به نظر می‌رسد در این سه سال روند تامین سیمان، میلگرد و سایر تجهیزات مورد نیاز به حدی افزایش یابد که برآورد رقم ما به بیش از هزار میلیارد تومان برسد.
وی در مورد توسعه راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد نیز اظهار کرد: در بودجه امسال برای مطالعات آن منابع اعتباری خوبی در نظر گرفته شده است و در رایزنی‌ها با سازمان برنامه و بودجه دو میلیارد تومان درخواست کردیم تا ضمین تکمیل مطالعات عملیات اجرایی نیز در سالجاری در این بخش انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.