صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / بازدید مقامات از آخرین مراحل کار در آزادراه تهران-شمال
بازدید مقامات از آخرین مراحل کار در آزادراه تهران-شمال

بازدید مقامات از آخرین مراحل کار در آزادراه تهران-شمال

مهم‌ترین پروژه آزادراهی کشور که در طول سال های گذشته با پیگیری‌های همه جانبه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت قابل توجهی داشته، امروز میزبان رییس مجلس بود تا لاریجانی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اقدامات در این طرح قرار گیرد.

 آزادراه تهران - شمال

به گزارش کسب و کار نیوز خبر داده بود، میزان پیشرفت این طرح در قطعه نخست را حدود ۹۱ درصد اعلام کرد.

بر اساس گفته‌های وی، در حال حاضر قطعه نخست این آزادراه به مرحله روسازی و تاسیسات رسیده و این امید وجود دارد که ظرف ماه های آینده به بهره برداری نهایی برسد.

همچنین قطعه دوم این آزادراه نیز به پیشرفتی ۲۱ درصدی رسیده و تونل بزرگ البرز گام های نهایی برای پایان حفاری را پشت سر می گذارد.

بنیاد مستضعفان به عنوان مسئول اصلی این طرح پیگیری ها برای جذب سرمایه ساخت قطعه سوم این آزادراه را نیز آغاز کرده که احتمالا در آینده نزدیک این موضوع نیز نهایی خواهد شد.

آزادراه تهران – شمال پس از سال های طولانی در جا زدن با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر به عنوان یکی از طرح های اولویت دار زیرساختی کشور در دستور کار قرار گرفت.

دولت در طول سال های گذشته طرح های دیگری را نیز به منظور توسعه راه های شمالی کشور در دستور کار قرار داده که تکمیل بخشی از آزادراه قزوین – رشت و چهار خطه سازی محورهای فیروزکوه و هراز بخش مهمی از این طرح بوده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.