صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایران پارسال ۵۰ میلیارد دلار نفت خام صادر کرد

معاون مهندسی وزیر نفت:

ایران پارسال ۵۰ میلیارد دلار نفت خام صادر کرد

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: کل درآمد ارزی صادرات کشور در سال گذشته حدود 90 تا 95 میلیارد دلار بود که 50 میلیارد دلار به نفت خام و 20 میلیارد دلار به فرآورده ها و پتروشیمی ها تعلق داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حبیب‌الله بیطرف» امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل، بیان داشت: سهم نفت و فرآورده‌های صنعت نفت از سبد صادراتی کشور ۷۰ درصد است.
وی افزود: نقش حائز اهمیت صنعت نفت ایران در سطح جهان و اوپک و برخورداری از حجم قابل توجه ذخایر نفت و گاز نشان دهنده اهمیت مدیریت دارایی‌های فیزیکی این صنعت است.
وی ادامه داد: مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل سازمان با محیط زیست می‌انجامد.
بیطرف اضافه کرد: مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها نه تنها در دارایی‌های فیزیکی، بلکه درباره دیگر سرمایه‌های سازمان از جمله سرمایه انسانی و دارایی‌های اطلاعاتی و مالی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر نفت افزود: مدیریت دارایی‌ فیزیکی به ویژه در فراساحل صنعت نفت به واسطه آسیب‌پذیری بیشتر و همچنین برخورداری این بخش از میلیاردها دلار دارایی، اهمیت فراوان دارد.
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اظهار داشت: از این رو نظام‌ نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد و تدوین نظام‌نامه استانداردهای ملی این مقوله هم اکنون در دستور کار است.
به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎ها در نفت و گاز ساحلی و فراساحلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پایانه های نفتی، ملی حفاری و نفت خزر در روزهای چهارم و پنجم تیرماه در تهران برپاست.
اقتصام**۲۰۲۲**۹۱۳۲*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.