صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ایجاد طرح تشویقی برای بکار گیری نیروهای جدید در لرستان
ایجاد طرح تشویقی برای بکار گیری نیروهای جدید در لرستان

استاندار ‌عنوان کرد:

ایجاد طرح تشویقی برای بکار گیری نیروهای جدید در لرستان

استاندار لرستان گفت: کلیه کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود، اقدام به جذب و به‌کارگیری نیروی جدید از کار جویان مراکز کاریابی کنند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

استاندار لرستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، دکتر سیدموسی خادمی با بیان اهمیت ویژه مباحث اشتغال و کارآفرینی و اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای کاهش میزان بیکاری در جامعه، گفت: حل مشکل اشتغال درگرو حمایت از بخش خصوصی و کارفرمایان بوده و بدین منظور طرح‌های مختلفی در دولت مطرح و به مرحله اجرا درآمده است.

وی حمایت از بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلفی ازجمله پرداخت تسهیلات و همچنین معافیت‌های بیمه‌ای دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی، شرایط بسیار مناسبی برای کارفرمایانی که اقدام به افزایش نیروی کار جدید کنندد به وجود آمده است و این کارفرمایان از پرداخت بیمه سهم کارفرمایی به مدت ۲ سال معاف می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه الزاماً می‌بایست نیروی کار جدید از مراکز کاریابی معرفی و مشغول بکار شوند، گفت: فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی به بالا که حداقل ۳ ماه از ثبت‌نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره شغلی گذشته باشد، مشمول اجرای این طرح تشویقی خواهند بود.

استاندار لرستان با بیان اهمیت ویژه جذب نیروهای جوان جویای کار، گفت: از کلیه فعالان بخش خصوصی و کارفرمایان انتظار می‌رود با همکاری اداره کل کار و تعاون و همچنین مراکز کاریابی، از امکان فراهم‌شده برای بهره‌مندی از طرح‌های تشویقی دولت استفاده لازم را برده و گامی در جهت کاهش بیکاری و حل مشکل اشتغال بردارند.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه حداکثر سن مجاز برای کارجویان جدید برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ و دکترا ۳۲ سال است و مدت خدمت نظام‌وظیفه به حداکثر سن مجاز افزوده می‌شود. همچنین کارآفرینان به ازای هر ۲ نفر بیمه‌شده، مجاز به استخدام یک نفر جدید از کار جویان هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.