صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آزادی ۱۱۴ تن از اسرای درگیری‌های ساحل غربی یمن
آزادی ۱۱۴ تن از اسرای درگیری‌های ساحل غربی یمن

آزادی ۱۱۴ تن از اسرای درگیری‌های ساحل غربی یمن

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن وابسته به انصارالله از آزادی ۱۱۴ تن از اسرای درگیری‌های ساحل غربی این کشور خبر داد.

انصارالله

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از المسیره، عبدالقادر مرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن اعلام کرد، در تبادل اسرای درگیری‌های ساحل غربی یمن میان ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور از سویی و نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از سوی دیگر ۱۱۴ تن از اسرا آزاد شدند. 

وی گفت، ۴۰ تن از اسرای نیروهای دولت مستعفی در مقابل آزادی ۷۴ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند.

در این راستا فرماندهی تیپ جنوبی “العمالقه” شب گذشته انجام قرارداد جدید تبادل اسیران بین این نیروها و انصارالله در شهرک مریس در شمال استان الضالع را تایید کرد.

پیشتر عبدالسلام جابر، وزیر رسانه در دولت نجات ملی یمن در پیام توئیتری گفته بود، عربستان اجساد ۳۹ تن از نیروهای خود در ائتلاف عربی را تحویل گرفت که در درگیری‌های ساحل غربی مشارکت داشتند.

جابر افزود، ۶۹ جسد دیگر از افسران و نظامیان عربستان همچنان در سردخانه‌های عدن قرار دارند که همگی در ساحل غربی کشته شده‌اند.

وی معتقد است، وزرای رسانه کشورهای متجاوز هرگز نخواهند توانست آسیب‌هایی که ارتش و کمیته مردمی یمن در ساحل غربی بر آنها وارد کرد را سرپوش بگذارند. همانطور که به صورت نظامی شکست خوردند به صورت رسانه‌ای نیز ناکام خواهند ماند.

شبکه المسیره نیز آمارهای مربوط به جنگ الحدیده را از زمان سخنرانی عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله در ۲۷ ماه مه تا چهارشنبه ۲۰ ژوئن یعنی طی ۲۳ روز منتشر کرد. رهبر انصارالله در آن سخنرانی خواستار ریختن خون دشمن در ساحل غربی شد.

طبق آمار روزنامه المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یک ناو اماراتی را در سواحل الحدیده، ‌۳۳۱ خودروی زرهی و تجهیزات را منهدم کردند، بیش از ۱۳۰۰ مزدور از جمله فرماندهان‌شان را به هلاکت رساندند، ۱۲ فروند موشک بالستیک شلیک کرده و شش عملیات پهپادی را طی سه هفته انجام داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.