صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۹ هزار میلیارد ریال در حوزه آب بوشهر سرمایه گذاری می شود
۹ هزار میلیارد ریال در حوزه آب بوشهر سرمایه گذاری می شود

وزیرنیرو:

۹ هزار میلیارد ریال در حوزه آب بوشهر سرمایه گذاری می شود

وزیر نیرو با بیان اینکه 9 هزار میلیارد ریال اعتبار در چهار طرح حوزه آب استان بوشهر سرمایه گذاری می شود گفت : در ارتباط با شیرین کردن آب نیز نیازمند یک سری تغییرات قانون بودجه هستیم تا اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق استان بوشهر افزود: این طرح های شامل سدهای خائیز، دشت پلنگ و دالکی و شبکه انتقال آب از سد باغان به جم است که سد دالکی در دست ساخت است و عملیات اجرایی مابقی طرح ها امروز آغاز شد.
وی بدون اشاره به متوسط هدررفت آب کشور ادامه داد: میزان هدررفت آب در استان بوشهر ۱۵ درصد فراتر از میانگین کشوری است.
اردکانیان ادامه داد: باتوجه به کاهش چشمگیر منابع آبی در ارتباط با هدرفت آب باید راه علاج اساسی پیدا کنیم و در ارتباط با شیرین کردن آب نیز نیازمند یک سری تغییرات قانون بودجه هستیم تا اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.
وزیر نیرو در ارتباط با تملک شدن اراضی بستر رودخانه مند شهرستان دشتی نیز اضافه کرد : باید در قالب یک دستور العمل بررسی مجدد صورت گیرد تا حقی از اراضی مسکونی و کشاورزی مردم حاشیه این رودخانه تضییع نشود.
وی افزود: در چنین مواقعی باید شرایط خاصی تعریف کرد تا علاوه بر بستر این رودخانه اگر در نقطه دیگری از کشور نیز چنین شرایطی ایجاد شده انعطاف لازم صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز گفت: از چهار سد کشور که اعتبار آن از محل فاینانس تامین می شود ۲ سد متعلق به استان بوشهر است که این خود نشان از اهمیت حوزه استان بوشهر برای وزارت نیرو است.
محمد حاج رسولیها افزود: در طرح های کنونی حوزه آب کشور میزان میانگین اعتبارات تخصیصی ۶۵ درصد است که این شاخص برای استان بوشهرتا سقف ۷۵ درصد حاصل شده است.
۷۲۱۲/۶۰۴۵

همچنین مطالعه کنید:

توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر سالاری‌نسب  با اشاره به ازدحام در بعضی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.