صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / رعایت ضوابط زیست‌محیطی باید هم سو با ایجاد تغییرات معدنی باشد

یک مسئول:

رعایت ضوابط زیست‌محیطی باید هم سو با ایجاد تغییرات معدنی باشد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 97 محدوده اکتشافی داری پروانه اکتشاف، 26 معدن دارای گواهینامه کشف وهم چنین 956 معدن شن و ماسه در استان وجود دارد.

معدن

به گزارش کسب و کار نیوز، ابراهیم سعدینی در بازدید از واحدهای معدنی استان، افزود: رعایت ضوابط زیست‌محیطی باید هم سو با ایجاد تغییرات معدنی باشد و در این راستا آگاهی مردم نیز نسبت به توسعه معدنکاری و رعایت ضوابط زیست‌محیطی افزایش داد.

وی بیان کرد: همان‌طور که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان هرمزگان دغدغه داریم، باید محیط‌زیست مناسبی نیز داشته باشیم که در اختیار نسل آینده قرار گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۹۷ محدوده اکتشافی داری پروانه اکتشاف، ۲۶ معدن دارای گواهینامه کشف وهم چنین ۹۵۶ معدن شن و ماسه در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ذخایر معادن هرمزگان افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

سعدینی ادامه داد: استان هرمزگان یکی از مناطق مناسب معدنی کشور در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و درنتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هرمزگان، ازنظر کرومیت، تیتان، مس، منگنز و سنگ‌های تزئینی و نما به‌ویژه ذخایر نفتی و گازی قابل بازیافت توانمندی خوبی دارد که در صورت شناسایی، اکتشاف و بهره‌برداری می‌تواند در توسعه اقتصادی این استان و حتی منطقه نقش اساسی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معادن پایه در هرمزگان شامل سنگ گچ ، سنگ‌آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.