صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رتبه سوم خوزستان در پرداخت تسهیلات اشغالزایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

رتبه سوم خوزستان در پرداخت تسهیلات اشغالزایی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان خوزستان مشکل بیکاری فارغ التحصیلان زیاد نیست و بیشتر مشکل بیکاری کم سوادان وجود دارد.

عیسی منصوری در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان مشکل بیکاری فارغ التحصیلان زیاد نیست و بیشتر مشکل بیکاری کم سوادان وجود دارد و جهت‌گیری‌ها نیز باید در راستای تمرکز بر اشتغال‌زایی کم سوادان باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خوزنا، وی در این جلسه با تأکید بر اینکه اشتغالی که با محوریت وام ایجاد شود، پایدار نخواهد بود، اظهار کرد: موضوع اشتغال و پرداخت وام دو موضوع جداگانه است و در دنیا طرح‌های اشتغالی با محوریت وام دیده نمی‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به عنوان مثال صادرات فرش دستباف ما به زیر ۵۰۰ عدد در سال رسیده که صرفاً به دلیل تحریم نیست و با پرداخت وام هم افزایش نمی‌یابد بلکه به دلیل عدم شناخت قواعد جدید جدید حاکم بر بازارهای جهانی است.

وی با تأکید بر عدم دخالت دولت در کار بخش خصوصی، افزود: وظیفه دستگاه های دولتی در هر منطقه، بهبود فضای کسب و کار و جهت گیری درست اقتصاد منطقه در راستای افزایش بهره وری است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش دسترسی کشاورزان و روستائیان به تسهیلات، گفت: به عنوان سیاست گذار ملی و منطقه ای باید سیاست انتخابی داشته باشیم و با شناسایی حوزه های فعالیت پر بازده در هر منطقه، منابع مالی را به آن جهت هدایت کنیم.

منصوری گفت: خوزستان از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رده سوم مشترک با همدان و خراسان جنوبی قرار دارد اما ملاک اصلی ما برای کارکرد استان‌ها، میزان پرداخت تسهیلات نیست بلکه میزان اشتغال ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در صنایع بزرگ استان در صورتی که نیاز به نیروی متخصص دارند، اصرار نداریم که از نیروی بومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر به صورت بومی و منطقه‌ای دیده شده، افزود: برای اجرای این طرح مزیت های استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده و ظرفیت‌هایی را که برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اولویت گذاری کرده ایم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.