صفحه اصلی / استان ها / سمنان / بی توجهی مسئولان به توسعه شهر شاهرود
بی توجهی مسئولان به توسعه شهر شاهرود

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی:

بی توجهی مسئولان به توسعه شهر شاهرود

شاهرود- بابامحمدی :دکترسید حسن حسینی شاهرودی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: جهان در شرایطی به سر می برد که تمامی کفر در مقابل اسلام ایستاده است رئیس جمهور دیوانه آمریکا به عنوان نماد کفر و شرک و نفاق با خروج از برجام به جنگ تمام عیار با ایران اسلامی که نماد ناب محمدی است برخواسته است و با این حرکت وقیحانه بار دیگر کلام رهبر فرزانه انقلاب که آمریکا عهد شکن است و نمی توان به او اعتماد کرد را به اثبات می رساند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط اولویت اول کشور حفظ وحدت و انسجام ملی و حرکت در مسیر پرچم ولایت است که در طول انقلاب نجات بخش کشور از بحران ها بوده است.

وی بیان کرد: در این شرایط باید از تصمیماتی که بارها تجربه شد و راه به جایی نبرد پرهیز شود باید به قدرت لایزان الهی متصل شویم و به ظرفیتهای داخل کشور و مردم اعتماد کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت : در چند روز اخیر شاهد اتفاقات نسنجیده از سوی وزارت راه و شهرسازی بودیم که احساسات مردم نجیب شهرستان های شاهرود و میامی را جریحه دار کرد.

وی ادامه داد: طرح مساله ای غیراولویت دار و تنش زا یعنی انتقال اداره کل راه و ترابری مستقر در شهرستان شاهرود به مرکز استان تجمعات اعتراض آمیز را در سطح شهرستان رقم زد که روز به روز در حال گسترش است و هر لحظه ممکن است با نفوذ عناصر آشوب به یک بحران تبدیل گردد که وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو تبعات آن باشد.

حسینی گفت: پس از تصویب ساختار اداری کشور در دهه ۱۳۳۰ شهرستان شاهرود بعنوان بزرگترین شهرستان استان از جهت وسعت و جمعیت و دسترسی به شرق و غرب استان محل استقرار چندین اداره کل از جمله راه و ترابری راه آهن شمال شرق، شرکت پخش خط لوله نفت قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ با ادغام وزارتخانه مسکن و شهرسازی در راه و ترابری به جهت حساسیت های منطقه ای اداره کل مسکن که در مرکز استان مستقر بود در راه و ترابری ادغام نشد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ با تشکیل سازمان راهداری و حمل و نقل نیز به جهت استقرار حمل و نقل در مرکز استان این ادغام صورت نپذیرفت.

دکترحسینی ادامه داد: در روزهای اخیر که کشور درگیر مشکل ها و بحران های بین المللی است و چند ماهی از استقرار استاندار فهیمی که ندای وحدت و عدالت سرداده نمی گذرد، عده ای انگشت شمار که در طول انقلاب و بلکه قبل از انقلاب با انحصار طلبی و زیاده خواهی بر طبل تفرقه و کدورت بین مردم خوب در شهرستان سمنان و شاهرود دمیده اند با چماق قانون گرایی درصدد نقض قانونی بوده اند که در مرداد سال ۱۳۳۱ به تصویب دولت وقت رسیده و محل استقرار اداره کل راه را شاهرود تعیین کرده است و تاکنون نقض نگردیده است.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: شما فرزند استانید؛ شما در طول نمایندگی مجلس خبرگان و دو دوره ریاست جمهوری مورد عنایت مردم این خطه و شرق استان واقع شدید و شما به ظلم و ستم و مصائبی که به شرق استان روا داشته اند بخوبی مطلعید.

نماینده مردم شاهرودومیامی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری در شرق استان بیداد می کند، بیان کرد: به جهت کوچ جمعیت بیکار، روستاها خالی از سکنه شده است، بحران آب شهر مردم را در شهر و روستا کلافه کرده است، هیچگونه حمایتی از کشاورزان و باغداران ما در سرمازدگی سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نشد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: هیچ فعالیت بزرگ اشتغال زایی در طول دوران دولت شما و دولت های گذشته در این منطقه اتفاق نیفتاده و اندک داشته هایمان از جمله فرودگاه، شرکت های سیمان شاهرود، فولاد ، کابل و دیگر صنایع تماما توسط مردم ایجاد شده است؛ به تازگی بحران حقوق کارگران و بازنشستگان شرکت زغالسنگ البرز شرقی و واگذاری های مسئله ساز این شرکت حل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علی رغم همت مردم در ساخت فرودگاه شاهرود بدون هیچگونه اعتبار دولتی، بیش از یک سال است که منتظر طرح آن که تمام فرآیندهای قانونی را طی نموده در هیات دولت هستیم تا بتوانیم محصولات کشاورزی خود را صادر کنیم.

حسینی با بیان اینکه در حالی در گذشته سه شهر استان دارای منطقه ویژه اقتصادی شده که شاهرود به عنوان بزرگترین و مستعدترین شهر استانی نادیده گرفته شده اند، گفت: مصوبات سفر هیات دولت به استان از جمله پایانه صادراتی، خودروسازی، توسعه کشاورزیوین، بهره برداری فرآوری معادن غنی از جمله مس، تامین آب شرب و استادیوم ۱۵ هزار نفری به سرانجامی نرسیده است.

وی خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: نگذارید این ظلم تاریخی و این بی عدالتی ها در دوران دولت تدبیر و امید که آن را شما برعهده دارید ادامه یابد و در مردم خوبمان ایجاد شائبه نماید؛ فقط شما می توانید محبت و مودت و انسجام را بین مردم استان بگسترانید و توسعه متوازن را عملی سازید.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس در پایان افزود: تا فرصت باقی است فکری کنید و تصمیمی بگیرید تا در دل ها ماندگار شوید و نیز دستور دهید تفکیک وزارت راه و شهرسازی متوقف گردیده در غیر اینصورت همیشه باید شاهد فریاد جدایی از استان باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.