صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / آمادگی تبدیل باغ خونی مشهد به موزه را داریم
آمادگی تبدیل باغ خونی مشهد به موزه را داریم

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

آمادگی تبدیل باغ خونی مشهد به موزه را داریم

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از آمادگی این اداره کل برای تبدیل باغ خونی مشهد به موزه خبر داد.

باغ خونی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز- به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر که به همراه شهردارمشهد و نماینده مالک باغ خونی از این بنای تاریخی بازدید کرد، با بیان این مطلب افزود: باغ خونی یکی از آثار تاریخی است که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به شماره ۳۲۴۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است اما تا سال گذشته اجازه ورود میراث فرهنگی به آن داده نشده بود.

وی ادامه داد: از سال گذشته که ساختمان به مالک آن یعنی بانک کشاورزی تحویل شده برای بازسازی اقدام شده و مدیران بانک که اهتمام ویژه‌ای به حفظ این اثر تاریخی دارند، برای اجازه بازسازی مساعدت کردند.

مکرمی فر گفت: سال گذشته قسمت عمده مرمت‌های حفاظتی اضطراری بنا انجام شده است و عملیات مرمت و احیای بنای تاریخی با توجه به تخصیص اعتبارات و مساعدت و همکاری بانک کشاورزی به عنوان مالک بنا ادامه خواهد یافت.

مکرمی فر افزود: از محل اعتبارات سال ۹۶ به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برای مرمت بنا هزینه شده است. 

وی درباره تبدیل این اثر تاریخی به موزه نیز گفت: در صورتی که تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین میراث فرهنگی، شهرداری و بانک مالک به امضا برسد، آمادگی داریم که این مکان را به موزه تبدیل وهم چنان این مجموعه در اختیار بانک کشاورزی باشد.

وی تصریح کرد: هم چنین مقرر شد شهردار مشهد با نیروی انتظامی برای بخشی از باغ که در اختیار نیروی محترم انتظامی است رایزنی کند تا با تخلیه این بخش، تمام باغ در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.