صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ۵۲ روز تا جام جهانی/ ۵۲ بازی تا قهرمانی
۵۲ روز تا جام جهانی/ ۵۲ بازی تا قهرمانی

روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

۵۲ روز تا جام جهانی/ ۵۲ بازی تا قهرمانی

در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا تعداد تیم‌های جام افزایش یافت و برای اولین بار ۵۲ دیدار برگزار شد.

جام جهانی 1982

به گزارش کسب و کار نیوز، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۵۲ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روز باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا برای اولین بار با حضور ۲۴ تیم برگزار شد و باعث شد علاقه‌مندان به فوتبال شاهد ۵۲ دیدار در طول این رقابت‌ها باشند.

در هفدهم ماه مه ۱۹۷۹، فیفا تصمیم گرفت که تعداد تیم‌های نهایی را از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش دهد تا قاره‌هایی چون آسیا، آفریقا و حتی آمریکا که فوتبالشان در حال پیشرفت بود، شانس بیشتری برای این رقابت داشته باشند. با افزایش تیم‌ها، تعداد مسابقات دور نهایی هم به ۵۲ بازی افزایش یافت. با افزایش تیم‌ها به ۲۴ تیم، نحوه برگزاری دیدارهای جام جهانی هم تغییر یافت. قرار شد که تیم‌ها در شش گروه چهار تیمی قرار گیرند و از هر گروه دو تیم به مرحله دوم صعود کنند.

از اتفاقات عجیب این جام می‌توان به حذف زودهنگام برزیل اشاره کرد. تیم پر مهره برزیل برابر ایتالیا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از جام کنار رفت. زیکو، سوکراتس، فالکائو و ادر از ستاره‌های این دوره جام جهانی بودند.

ایتالیا بعد از شروع ضعیفی که داشت، با درخشش پائولو روسی جان تازه‌ای گرفت تا سومین جام را به خانه ببرد اما این دوره از رقابت‌ها به خاطر دو دیدار بسیار مهیج آن در حافظه تاریخ ماندنی شد؛ دیدار برزیل مقابل ایتالیا و مهم‌تر از همه فرانسه با آلمان غربی در نیمه نهایی.

تیم‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا برخلاف عملکرد نه چندان مطمئنی که در مرحله نخست داشتند، انسجام تیمی خود را بازیافته و تمام دیدارهای مرحله دوم را با شکست دادن حریفان پشت سر گذاشتند.

در نهایت دو تیم ایتالیا و آلمان به فینال راه یافتند و لاجوردی‌پوشان در پایان موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسند.

* فینال

ایتالیا ۳ – آلمان یک

روسی، تاردلی و آلتوبلی برای ایتالیا و برایتنر برای آلمان

* برنده کفش طلایی: پائولو روسی از ایتالیا با ۶ گل

* برنده توپ طلایی: پائولو روسی

* جایزه بازی جوانمردانه: برزیل

پائولو روسی در جام جهانی ۱۹۸۲ سه گل در جریان پیروزی ۳ بر ۲ برابر برزیل به ثمر رساند. در مرحله نیمه نهایی نیز دو بار گلزنی کرد تا ایتالیا ۲ بر صفر برابر لهستان به پیروزی برسد و سپس در فینال گل نخست ایتالیا مقابل آلمان غربی را وارد دروازه حریف کرد تا با شش گل در صدر گلزنان این رقابت‌ها قرار بگیرد. مجموع گل‌های ملی او ۲۰ گل در ۴۸ مسابقه است.

روسی در سال ۱۹۸۲ به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد و در سال ۱۹۸۵ به همراه یوونتوس به قهرمانی در اروپا رسید.

* برترین گلزنان جام جهانی ۱۹۸۲

پائولو روسی (ایتالیا) ۶ گل

کارل هاینس رومنیگه (آلمان) ۵ گل

زبیگنیو بونیک (لهستان) ۴ گل

زیکو (برزیل) ۴ گل

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.