صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / معاون آبفای کشور:در مدیریت منابع آبی نیازمند همکاری مردم هستیم
معاون آبفای کشور:در مدیریت منابع آبی نیازمند همکاری مردم هستیم

معاون آبفای کشور:در مدیریت منابع آبی نیازمند همکاری مردم هستیم

معاون نظارت بر بهره‌ برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آبی را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: مردم با مصرف درست آب، می‌توانند تنش آبی تابستان امسال را به حداقل برسانند.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزات نیرو (پاون)، «شاهین پاکروح» افزود: در پی کاهش جدی نزولات جوی در سال آبی جاری، طرح های کوتاه مدت و میان مدتی برای مدیریت پیک تابستان سال جاری درنظر گرفته شده است تا تنش آبی در کشور مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۹ شهر کشور دچار تنش آبی شدند، افزود: با اجرای طرح های یاد شده ،امسال تنش آبی در شهرهای مختلف به حداقل خواهد رسید.
پاکروح ادامه داد: سال گذشته در ساعتی از شبانه روز به ویژه بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ و بسته به نوع اقلیم و درجه حرارت مناطق مختلف، میزان تولید کمتر از مصرف مردم بود که بخشی از این کمبود با مدیریت فشار در شبکه و ذخیره آب در سدها مدیریت شد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب تاکید کرد: امسال نیز با توجه به کاهش جدی نزولات آسمانی، موضوع مدیریت مصرف و تقاضا در دستور کار قرار دارد و در این بین تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مردم به ویژه مشترکان منازل و اماکن عمومی که مصرف آن‌ها بیش از حد مجاز و غیرمتعارف است، قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: مردم با مصرف صحیح منابع آبی می توانند تنش آبی را به حداقل برسانند و امید است با تعامل مناسبی که در بخش مدیریت تقاضا با مجموعه وزارت نیرو وجود دارد، بتوانیم این تنش را مدیریت کنیم.
پاکروح، سازگاری با کم آبی را دارای چارچوب مشخصی دانست و گفت: از ۱۰ سال گذشته کشور ما دچار خشکسالی شدید است و این مهم نه یک پدیده بلکه یک اصل و حقیقت است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب ادامه داد: اکنون که بارش‌ها کمتر از سال نرمال است، باید مصرف خود را نه تنها در بخش شرب بلکه در همه بخش‌ها از جمله صنعت و کشاورزی منطبق با این اقلیم کنیم.

اقتصام **۱۰۷۰**۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.