به گزارش کسب و کار نیوز از آژانسهای هواپیمایی نیز نشان میدهد که در حال حاضر هیچ یک از ایرلاینها برای این فرودگاه برنامه پروازی ارائه نمیکند.
آژانسهای هواپیمایی معتقدند در صورتی که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته باشد، احتمالا نبود تقاضای پرواز عاملی برای توقف این پروازهاست. البته اگر در نظر بگیریم که برای پرواز ای تی آر به مقصد یاسوج محدودیت وجود داشته باشد عملا ناوگان ایران هواپیمای خاصی که بتواند با ظرفیت مسافرپذیری پایین در این محور فعالیت کند، در اختیار نخواهد داشت.
یکی از اصلیترین مشکلاتی که ناوگان هوایی ایران با آن روبهرو بوده، نبود هواپیماهای با برد پایین و ظرفیت مسافرگیری کمتر از ۱۰۰ نفر است. هرچند نهایی شدن قرارداد ای تی آر با ایرانایر به ورود هشت فروند هواپیما در این مقیاس به ایران منجر شده، اما با توجه به تقاضای بالای سفر امکان آن وجود ندارد که تمام نیازها با هواپیماهای جدید پوشش داده شود.
در کنار ای تی آر حادثه تلخ سقوط هواپیمای آنتونوف که از تهران به مقصد طبس پرواز میکرد نیز یکی دیگر از سوانحی بود که ناوگان کوچک هوایی ایران با آن دست و پنجه نرم کردند.
طبق آخرین ارزیابیهای شرکت فرودگاهها تنها پنج فرودگاه ایران زیان ده نیستند و جز فرودگاه امام خمینی (ره) دیگر فرودگاهها درآمد خاصی ندارند. در طول سالهای گذشته تعداد زیادی از فرودگاههای شهرهای کوچک ایران به دلیل نبود ناوگان مناسب عملا نقش خاصی در آمار نهایی پروازهای کشور به خود اختصاص ندادند.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که یکی از اصلیترین اهداف توسعهای در صنعت هوایی ایران مربوط به رشد فرودگاههای کوچک و وارد کردن ناوگان متناسب با فعالیت آنهاست.
انتهای پیام