صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شوک ریزش ۷۷۱ واحدی شاخص بورس
شوک ریزش ۷۷۱ واحدی شاخص بورس

سهامداران بهت زده شدند:

شوک ریزش ۷۷۱ واحدی شاخص بورس

روند سقوط بورس امروز با ریزش ۷۷۱ واحدی شاخص وارد فاز تازه تری شد و این متغییر با رسیدن به ۹۴ هزار و ۴۹۴ واحد بعد از بیش از ۴ ماه به کانال ۹۴ هزار واحد عقبگرد کرد.

شاخص

به گزارش کسب و کار نیوز، افت حجم و ارزش معاملات بازار سهام این روزها سهامداران را در تالار شیشه ای تحت تاثیر قرار داده و عملا همه داد و ستدها در یک بستر نزولی قرار گرفته است.

افت نماگرها

بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۷۷۱) واحد ریزش معادل (۰.۸۱) درصد به ۹۴ هزار۴۹۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۲۲۴) واحد کاهش معادل (۰.۸۱) درصد به ۲۹ هزار ۹۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۶) واحد نزول معادل (۰.۲۲) درصد به ۱۶ هزار و ۷۵۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۷) واحد افت، معادل (۰.۲۲) درصد به ۱۲ هزار و ۴۴۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۷۹۶) واحد افت، معادل (۰.۷۹) درصد به ۱۰۰ هزار و ۵۳۵ واحد، شاخص بازار اول با (۵۲۶) واحد کاهش معادل (۰.۷۸) درصد به ۶۶ هزار و ۸۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۷۵۴) واحد ریزش معادل (۰.۸۶) درصد، به ۲۰۲ هزار و ۴۵۴ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار         

از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با (۸۴)، تاپیکو با (۷۷) واحد، فارس با (۷۶) واحد، پارسان با (۷۲) واحد، فملی با (۵۴) واحد، همراه با (۳۷) واحد و کگل با (۳۶) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر ریزش شاخص کل بورس و افت این متغییر بر جای گذاشتند.

ریزش شاخص های صنایع

این گزارش می‌افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « محصولات چوبی با ۲۶۲۶ واحد صعود معادل ۴.۹۶ درصد به ۵۵ هزار و ۶۳۴ واحد، محصولات کاغذ با ۳۹۱ واحد افزایش معادل ۳٫۹۹ درصد به ۱۰ هزار و ۲۱۵ واحد، کانه فلزی با (۲۷۳) واحد افت معادل (۱.۲۸) به ۲۱ هزار و ۱۰۳ واحد، قند و شکر با (۱۳۵) واحد کاهش معادل (۱.۳۳) درصد به ۹ هزار و ۹۹۸ واحد، شیمیایی با (۸۶) واحد افت، معادل (۱.۴۱) درصد به ۶ هزار و ۲۵ واحد، اداره بازارهای مالی با (یک) واحد کاهش معادل (۱.۵۹) درصد به ۶۶ واحد، ذغالسنگ با (۴۳) واحد ریزش معادل (۲٫۹۶) درصد به یک هزار و۴۳۳» رسید.

بیشترین کاهش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چفیبر، ثاباد، کترام، تکنو، شلعاب، کمنگنز و کهرام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کدما، کپشیر، سهگمت، خوساز، سرود، ثاژن و شکربن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

گردش نمادها

طی معاملات روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های «گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، فرآورده‌های نسوز آذر و حق تقدم خرید سهام آن» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بانک سینا، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، نورد آلومینیوم، صنعتی بهپاک، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، صنعتی بهشهر، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، کارخانجات نساجی بروجرد» بازگشایی شدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۹ هزار و ۵۱۰ نوبت معاملاتی، ۵۵۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۷۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان رسید.

همچنین مطالعه کنید:

شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، سازمان خصوصی سازی  در ۲ اطلاعیه جداگانه قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.