صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ساخت ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز به یک هزار میلیارد تومان دارد
ساخت ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز به یک هزار میلیارد تومان دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

ساخت ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز به یک هزار میلیارد تومان دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای ساخت 1000 تخت به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر کوروش ساکی در دیدار پرسنل این دانشگاه با نماینده ولی‌فقیه در لرستان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۱۱ هزار پرسنل، ۱۱ شبکه بهداشتی درمانی، ۱۵ بیمارستان، ۶۴۳ خانه بهداشت و ۱۵۰ مرکز بهداشتی درمانی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم بیشترین آمار مرگ‌ومیر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر(قلبی و عروقی) است، افزود: تغییر سبک زندگی، کاهش فعالیت‌ بدنی، استرس و مصرف مواد خوراکی با ترانس بالا سبب شده امروز شاهد افزایش مرگ‌ومیر به لحاظ بیماری‌های غیرواگیر هستیم و این موضوع هزینه‌های سنگینی برای درمان و خانواده‌ها به دنبال دارد.

ساکی بیان کرد: تجهیز بیمارستان‌ها برای درمان بیماری‌های غیرواگیر میلیاردها میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید مردم از مصرف نمک، قند، شکر و رفتارهای ریسک‌پذیر اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه آموزش پزشکی، ۳۶۰۰ دانشجو، ۲۶۰ عضو هیئت علمی و ۱۰ دانشکده داریم که در راستای تربیت دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی است، گفت: تربیت متخصص از رده‌های بالای استانداردسازی در علوم پزشکی است، در حال حاضر ۱۳ رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی را معضل همیشگی دانشگاه دانست و با اشاره به اینکه در سال ۹۲ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۸ دهم تخت داشتیم، افزود: هزینه احداث هر تخت بیمارستانی بین ۷۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان است.

وی گفت: در حال حاضر به ازای هر یک هزار نفر یک تخت داریم و البته هزار تخت در حال ساخت داریم که در افق ۱۴۰۴ به ازای ۱۰۰۰ نفر نورم تخت‌ها به ۲٫۲ تخت می‌رسد، بیان کرد: برای ساخت ۱۰۰۰ تخت به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه تخت‌های ویژه مهم و گران هستند، بیان کرد: ۹۵ درصد این تخت‌ها در چهار سال گذشته افزایش یافته و این مهم در راستای کاهش میزان مرگ و میر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در هفت بسته ارائه شد که مهم‌ترین آن کاهش فرانشیز بوده و دانشگاه در این راستا تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

ساکی بیان کرد: قبل از طرح تحول هزینه عمل جراحی قلب باز، ۱۰۰ میلیون تومان بود و الان با این طرح بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دربر دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.