صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رضایت اعضای مجمع دوچرخه‌سواری به گرفتن وثیقه از رکابزنان

رضایت اعضای مجمع دوچرخه‌سواری به گرفتن وثیقه از رکابزنان

مجمع سالیانه دو چرخه‌سواری برگزار شد و اعضا در این مجمع موافق گرفتن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از رکابزنان شدند.

اردوی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت - اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری به ریاست فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
 کهندانی نیز به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشت.

مهدی سهرابی، اروین گودرزی و سمیه یزدانی نماینده ورزشکاران بودند.

خسرو قمری در ابتدا مجمع گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۵ فدراسیون چهارماه با سرپرست اداره می شد بنابراین فعالیت ها مقداری کم رنگ تر بود اما باز هم اتفافات خوبی رخ داد. ما تمام صورت‌های مالی را بر روی سایت فدراسیون قراردادیم تا اعضای مجمع ازقبل در جریان امور قرار گیرند.

او در ادامه توضیحی در مورد مسابقاتی که رکابزنان ایران در آن شرکت کرده اند و نتایجی که کسب شد، ارائه کرد. قمری در مورد آمار بالای دوپینگ در دوچرخه سواری گفت: در دوچرخه سواری تست های دوپینگ زیادی گرفته می شود بنابراین  آمار تست مثبت هم بالاتر رفته است.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد مشخص شدن تکلیف سند فدراسیون گفت: سند فدراسیون ۲۰ سال به نام شخص دیگری بود که با تلاش همه موفق شدیم سند آن را به نام فدراسیون بزنیم . قیمت آن دوطبقه که دست فدراسیون دوچرخه سواری است ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و ان شالله با کمک وزارت ورزش امیدوارم بتوانیم این دوطبقه را بفروشیم و ساختمانی در شان فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی داشته باشیم.

با وجود اینکه مجمع برای بررسی عملکرد فدراسیون در سال ۹۵ بود اما قمری توضیحاتی در مورد عملکرد فدراسیون در سال ۹۶ هم داد و برنامه های عملیاتی فدراسیون در سال ۹۷ را هم ارائه کرد.

خزانه دار فدراسیون اعلام کرد بودجه فدراسیون در سال ۹۵ از سوی وزارت ورزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. بودجه کمیته ملی المپیک ۶۴۳ میلیون تومان  و در آمد اختصاصی فدراسیون هم ۱۸۰ میلیون تومان بوده است.
فدراسیون هم ۴۳۰ میلیون تومان بدهی دارد.

گزارش مالی سپس به تایید مجمع رسید. همچنین بحث راه اندازی طرح سامانه ملی دوچرخه سواری مطرح شد که حق عضویت آن ۶۰ هزار تومان است.
اما امید سراجی رییس هیات تهران اعلام کرد عضوگیری بخشی از راه درآمدزایی هیات‌ها بود و الان با راه‌اندازی این سامانه چطور این حق عضویت به هیات‌ها بر می‌گردد.

قمری هم پاسخ داد که کلیات طرح در هیات رییسه تصویب شده و در مورد جزییات آن به مرور زمان صحبت می کنیم و نظر خواهی خواهیم کرد. سراجی هم پاسخ داد شما ابتدا تصویب می کنید بعد نظر خواهی می کنید.

محمدیان هم اعلام کرد بهتر است این موضوع باز باشد اما با کلیات آن موافقت شود چون این سامانه یک منبع موثق برای فدراسیون می شود. پس از آن سهم هیات، سهم فدراسیون و هزینه خود سامانه مشخص خواهد شد. پس از صحبت های محمدیان، مجمع کلیات طرح را تایید کرد.

موافقت اعضا با گرفتن وثیقه ۵۰ میلیونی از ورزشکاران
قمری در مورد گرفتن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از رکابزنان گفت: وقتی رکابزنی تست دوپینگش در می آید باید جریمه پرداخت کند که ما از این وثیقه ها بدهی خود را به فدراسیون جهانی می پردازیم. همچنین گاهی اوقات ورزشکار وسیله از فدراسیون می گیرد اما آن را خراب می کند و از این وثیقه برای پرداخت خسارت وسایل هم استفاده می شود.

دبیر مجمع خواستار صحبت های محمدیان شد که روسای هیات های استانی به اینکه مدفق به صحبت نشده‌اند اعتراض کردند. سپس رییس هیات خراسان جنوبی گفت: من به عنوان نماینده روسا هیات‌ها صحبت می‌کنم ما مکان هایی ویژه دوچرخه سواری بانوان نداریم و هم چنین سه شنبه‌های بدون خودرو راه اندازی شده که مشخص نیست بانی آن چه کسی است.

 رییس هیات کرمان هم بیان کرد: جایگاه تور کرمان را تقویم را ندیدیم در حالی که پس از ۸ سال این تور دوباره راه اندازی شده است. تاریخ و مکان لیگ و قهرمانی کشور جوانان هم در تقویم فدراسیون مشخص نشد. همچنین پیشنهاد می کنم تور کرمان به فارس برای رده بزرگسالان راه اندازی شود.

رییس سازمان لیگ هم گفت هیات هایی که پیشنهاد گرفتن میزبانی دارند اعلام کنند واین تقویم باز است و هنوز بسته نشده است.
 
محمدیان در پایان مجمع گفت: کرسی‌های خوبی در آسیا کسب شده اما انتظار داریم در حد تیتر نباشد. بلکه در اتخاذ تصمیم اثربخش باشد و آورده‌ای برای ایران داشته باشد. شک ندارم با تعاملاتی که اقای قمری دارد و دلسوزی روسای هیات‌ها این اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: در گزارش‌هایی که به دستم رسیده نایب رییس بانوان هیات خیلی تصویب تقویم و کارهای دیگر نقش نداشته است و پیشنهاد می‌کنم این نقش پر رنگ تر شود.

او در مورد جلسات هیات رییسه فدراسیون نیز گفت: تعداد جلسات هیات رییسه در گزارش بازرس کم بود اما به نظرم جلسه زیاد داشتند و صورت جلسه نداشته‌اند.

انتها ی پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.