صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / دولت به ثبات اقتصادی در بازار ارز توجه ویژه ای کند
دولت به ثبات اقتصادی در بازار ارز توجه ویژه ای کند

نماینده مردم رامیان در مجلس:

دولت به ثبات اقتصادی در بازار ارز توجه ویژه ای کند

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس از دولت خواست تا نسبت به ثبات اقتصادی در بازار ارز کشور توجه ویژه ای داشته باشد زیرا این موضوع مشکلات معیشتی بسیاری را برای همه اقشار کشور تحمیل می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا ابراهیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و تبریک روز معلم و کارگر به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: برای حمایت از کشاورزی و تولید محصولات و کالاهای ایرانی باید از واردات غیرضروری جلوگیری شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به مشکلات فرهنگیان پرداخت و یادآور شد: معلمان فقط حقوق دریافت می کنند و از حق مسکن، پاداش، خدمات رفاهی، حق ماموریت، اضافه کار، افزایش ۳۵ درصدی حقوق امور مالیاتی و وزارت کشور، کمک هزینه ازدواج، حق الزحمه امتحانات و حق التدریس و سرانه مدارس بهره ای نمی برند، به داد متولیان تعلیم و تربیت برسید.
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت: سالی که بر ملت ایران گذشت سالی سرشار از غم و شادی بود، از انفجار نفت کش سانچی در دل دریاهای دور تا انفجار مهیب در دل کوه های معدن زمستان یورت آزادشهر، ده ها تن از خادمات تولید و اشتغال در مسیر خدمت و تحقق اقتصاد مقاومتی این مرز و بوم مظلومانه در آتش سوختند.
ابراهیمی افزود: در امتداد این حوادث تلخ با سقوط هواپیمای یاسوج، اقدام تروریستی حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، با زلزله مهیب کرمانشاه و سرپل ذهاب و از دست رفتن صدها نفر از هموطنان ما آزمونی الهی بود که مردم این سرزمین پاک با صبر و همدلی به تحمل آن رفتند.
وی تاکید کرد: اما نصیب مردم رنج دیده استان گلستان از مصائب سال ۹۶، حادثه تلخ و دلخراش انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر بود، معدنی که پیش از آن، نان سفره بیش از ۵۰۰ خانوار را تامین می کرد، داغی بر مصیبت مردم سخت کوش کمتر برخوردار آزادشهر، رامیان، فندرسک و چشمه ساران افزود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت بی صبرانه منتظر هستند به دیدار رهبر معظم انقلاب شرفیاب شوند، گفت: از معظم له درخواست دارند تا دستور فرمایند از دست رفتگان در جمع شهدا محسوب شوند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: هنوز کارگران معادن حوزه انتخابیه من به مدت ۶ ماه حقوق دریافت نکرده اند که وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.
وی گفت: آنچه بیش از هر چیز در استان گلستان و به ویژه حوزه انتخابیه اینجانب مشهود است، فقر و بیکاری، در عین برخورداری از منابع و مواهب خدادادی است.
وی ادامه داد: استان گلستان به استناد آمار و ارقام یکی از غنی ترین و مستعدترین مناطق کشور است ولی به استناد به همین آمار و ارقام یکی از محروم ترین استان های کشور نیز می باشد و نیاز مبرم به توجه ویژه برنامه ریزان، سیاستگذاران و دولت را دارد.
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس تصریح کرد: چرا بعد از گذشت سال های طولانی تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون تاکنون به عنوان یک پیشران توسعه محقق نشده است، چرا راه آهن گرگان به مشهد که اولویت همه دولت ها بوده همچنان بلاتکلیف است؟
ابراهیمی همچنین درباره خرید تضمینی گندم با توجه به کیفیت آن در استان گلستان، خواستار ابلاغ مصوبه نرخ خرید قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به دستگاه های ذیربط شد.
وی همچنین خواستار رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله عوارض مشترکین، آبرسانی به تعدادی از شهرها، تکمیل سد قره چای و رسیدگی به اعتبارات اداره کل بهزیستی استان گلستان در حوزه معلولیت ها شد.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.