صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / از دوچرخه سواری در اصفهان منصرف می‌شوید
از دوچرخه سواری در اصفهان منصرف می‌شوید

از دوچرخه سواری در اصفهان منصرف می‌شوید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نه تنها اصفهان در زمره شهرهای سالم قرار نمی‌گیرد، بلکه شهر دوستدار معلول یا دوستدار کودک هم نیست و همین ساختمان شهرداری مرکزی هم به طور کامل مناسب آمد و شد معلولین نیست.

اردوی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت - اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، طاهره چنگیز صبح امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان در زمره شهرهای سالم قرار نمی‌گیرد و در شاخص‌های مطرح در شهر سالم قابل دفاع نیست. برای مثال شهر اصفهان شهر دوستدار معلول نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایران و به تبع آن شهر اصفهان به خاطر هشت سال دفاع مقدس و همچنین حضور سالمندان در این شهر آمار بالایی در تعداد معلولین دارد. حتی پیاده رو و ساختمان شهرداری مرکزی نیز برای آمد و شد معلولین مناسب نیست. در عین حال اصفهان شهر دوستدار کودک هم نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حتی فعالیت‌های فیزیکی نیز در اصفهان به سادگی انجام نمی‌شود و اگر قرار باشد یک نفر در اصفهان قدم بزند یا دوچرخه سواری کند به خاطر موانع متعددی که وجود دارد خیلی زود منصرف خواهد شد.

چنگیز با اشاره به سفر خود به شهر سیدنی در استرالیا ادامه داد: اگر اصفهان را با شهرهای “درست و حسابی” مقایسه کنید خواهید دید هنوز با آنچه که باید باشد فاصله وجود دارد و خود من در سیدنی دیده‌ام که یک ویلچرنشین می‌تواند بدون نیاز به کمک از منزل تا مرکز خرید برود و بعد از خرید بازگردد.

وی افزود: مشکل چندان درباره کمبود تجهیزات نیست و علت اصلی چنین مسائلی مدیریت است. در اصفهان یک مادر حتی با کالسکه نمی‌تواند در شهر به سادگی تردد کند. باید در چارچوب شهرهای سالم حرکت کنیم و به همه گروه‌ها و اقشار جامعه در شهر از منظر مسائل مربوط به سلامت توجه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر ممنوعیت استفاده از آب بسته بندی در شهرداری گفت: از شورای اسلامی شهر اصفهان به خاطر توجهی که به مسائل زیست محیطی و بازیافت داشته اند تشکر می‌کنیم و چیزی شبیه به همین طرح به زودی در دانشگاه علوم پزشکی اجرا خواهد شد. چنین اقداماتی به صورت غیر مستقیم در سلامت مردم موثر است.
 
چنگیز ادامه داد: در سطح خانه‌های سلامت محلات و مراکز فرهنگی موجود در سطح شهر می‌توانیم همکاری‌های زیادی با مدیریت شهری داشته باشیم. بسیاری از نقاط دنیا به این شکل است که مراکز فرهنگی چند عملکردی هستند و در همین راستا دانشگاه دست همکاری به سمت شورای اسلامی شهر دراز می‌کنیم تا از فضاهای موجود برای مسائل سلامت نیز استفاده کنیم.

وی افزود: اصفهان نیمی از جمعیت استان را دارد و اگر جمعیت دانشجویی این شهر را هم در نظر بگیریم عدد بزرگی خواهد بود. اگر تصمیمی مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند اتخاذ شود، برکات زیادی از جمله کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی خواهد داشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی پیوستن به این حرکت را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: امیدوارم با چنین اقدامات در راستای گردشگری بهزیستی، بدون نیاز به اقدامات درمانی پیشرفته فعالیت مشترکی داشته و گردشگران درمانی مفرح را به اصفهان جذب کنیم. آینده ایران و اصفهان در زمینه خدمات است و دیگر امکان کشاورزی در این اقلیم نیست. اقداماتی همچون شن درمانی، آفتاب درمانی و چشمه‌های آب گرم از جمله موارد قابل استفاده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.