صفحه اصلی / اجتماعی / دیده بان کسب و کار / جشن بهره مندی کلیه روستاهای شهرستان کارون از آب شرب پایدار و بهداشتی
جشن بهره مندی کلیه روستاهای شهرستان کارون از آب شرب پایدار و بهداشتی

با حضور وزیر نیرو در خوزستان

جشن بهره مندی کلیه روستاهای شهرستان کارون از آب شرب پایدار و بهداشتی


به گزارش کسب و کار نیوز، با حضور وزیر نیرو از پروژه های آبرسانی شهدای مدافع حرم و کوی امام حسین(ع) بهره برداری شد، همزمان با برگزاری این مراسم، جشن آبدار شدن کلیه روستاهای شهرستان کارون نیز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان وزیر نیرو در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی شهدای مدافع حرم ضمن ابراز خشنودی از بهره مندی کلیه اهالی شریف روستاهای شهرستان کارون اظهار کرد: اینکه امروز جشن آبدار شدن کلیه روستاهای شهرستان کارون برگزار می شود رخدادی بزرگ و قابل تقدیر است.
رضا اردکانیان ادامه داد: عزم جدی تلاشگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان برگی زرین در تاریخ صنعت آب بجای گذاشت که نتیجه آن بهره مندی کلیه روستاهای شهرستان کارون از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی است.
وزیر نیرو ابراز کرد: امیدوارم بزودی جشنی کشوری برای آبدار شدن کلیه روستاهای سطح کشور برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه عزم دولت بر آن است تا خدمات به آحاد مردم جامعه در شهر و روستا رسانده شود، گفت: امید است با این تلاش و عزم جدی بزودی شاهد بهره مندی کلیه اهالی شریف روستایی از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی در سطح کشور باشیم.
اردکانیان یادآور شد: هم اکنون از هزار و ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی تعریف شده عملیات اجرای ۸۱۱ مجتمع آغاز شده به طوری که در بین سال‌های ۹۳ تا ۹۵ تعداد ۳۴۷ مجتمع و در سال ۹۶ تعداد ۹۰ مجتمع به بهره‌برداری رسیده است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۱۰۰ مجتمع آبرسانی روستایی خواهیم بود.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ۳۵ هزار روستای کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: با اعتباراتی که در سال جاری با عنایت دولت، پشتیبانی مجلس و اجازه‌ مقام معظم رهبری برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی داده شده است قادر خواهیم بود در مجموع بالغ بر ۱۲۷۰ میلیارد تومان را برای طرح‌ها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص دهیم.
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه تلاش بسیاری صورت گرفته تا امروز شاهد بسته شدن پرونده مشکلات آب شرب و آبدار شدن کلیه روستاهای شهرستان کارون باشیم، گفت: همه تلاش و عزم بکار گرفته شده برای آن است تا چهره محرومیت از روستاها برچیده شود و امیدوارم روند خدمات رسانی به روستاییان به آن حدی برسد که شاهد هیچ تصویری از محرومیت و ناکامی در سطح کشور نباشیم.
درویشعلی کریمی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۴ تنها ۲۰ روستا از ۶۵ روستای شهرستان کارون از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار بودند و طبق برنامه و با تلاش جدی صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۶تعداد ۴۵ روستای دیگر که یا فاقد آب بوده و یا با مشکل کمی و کیفی شدیدی مواجه بودند از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: اهالی شریف روستاهای منطقه چمیان در مراحل مختلف پروژه بهترین همکاری را داشتند که بابت این همکاری و صبوری که تا کنون به خرج داده اند صمیمانه تشکر می کنم.
کریمی بیان کرد: مجتمع آبرسانی روستایی شهدای مدافع حرم تعداد ۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر را تحت پوشش دارد که جمعیت افق طرح پیش بینی شده تا ۸ هزار و ۳۰۰ نفر را پشتیبانی خواهد کرد.
وی با اشاره به عملیات انجام شده و مشخصات فنی این پروژه گفت: در این پروژه ۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع، ۱ باب مخزن آب پاک ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۳ واحد تابلو برق، ۷ دستگاه پمپ و ۵ دستگاه الکتروپمپ اجرا و کارگزاری شده است.
مدیرعامل شرکت آبفاروستایی خوزستان یادآور شد: آب شرب مورد نیاز این مجتمع از تصفیه خانه شهدای شرق تامین می شود و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ۳۰۰۰ متر مکعب آب تولید و توزیع می کند.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و ملاثانی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در آبدار شدن کلیه روستاهای شهررستان کارون، گفت: بهره مندی کلیه روستاهای شهرستان کارون از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی اتفاقی مهم و ماندگار در تاریخ خدمت رسانی این شرکت به اهالی شریف روستاها خواهد بود.
محمدجواد کاظمی نسب ادامه داد: امید است این روند با حمایت وزرات نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه پیدا کند و شاهد بهره مندی کلیه روستاهای استان خوزستان از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی باشیم.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات مالی موجود در سطح کشور و با درک کلیه مسایل و تنگناهایی که وجود دارد اما انتظار می رود نگاه ویژه ای به مشکلات مالی موجود در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از سوی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شاهد باشیم.
در پایان این مراسم فرماندار شهرستان کارون گفت: همه روستاهای شهرستان کارون از آب شرب پایداربهره مند شدند و این مساله درحالی است که پیش از این مردم برای تهیه آب شرب اقدام به حفر چاه می کردند.
معصومه خنفری اظهار کرد: امروز نه تنها آبرسانی به تمام روستاهای شهرستان کارون انجام شد و تمامی روستاها از آب شرب بهره‌مند شدند، بلکه در حوزه شهری نیز با اجرای این طرح، مردم از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
گفتنی است در حاشیه آیین افتتاح پروژه آبرسانی روستایی شهدای مدافع حرم جشن نخستین واژه میان تعدادی از دانش آموزان دبستانی منطقه چمیان برگزار شد که در این برنامه لزوم صرفه جویی در مصرف آب آموزش داده شد. همچنین با حضور گروه فرهنگی و هنری میسان برنامه های آیینی قوم عرب به اجرا درآمد و دکتر اردکانیان در سیاه چادر سنتی دقایقی میهمان آنها شد.

همچنین مطالعه کنید:

حقوق معلمان

حداقل حقوق «معلمان» در سال ۹۹ اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا؛ سعید صالح درباره روند تعیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.